fest i Caravaca

Okej, om 30 minuter åker jag till Caravaca tills på fredagnatt/lördagmorgon. Lite hastigt bestämt då det var bestämt att vi skulle åka imorgon, så nu ska jag packa, bara så ni vet att jag inte är död om jag inte bloggar lite senare eller dom andra dagarna.


och jag inte förstår allt till 100%

Färdigtitta på filmen, Coach Carter. Den var väl bra, men som alltid när filmerna är på spanska och jag inte förstår allt till 100% så får man inte riktigt känslan.


Glömde att berätta förut, har till och med träningsvärk i benen av Volleybollen.


dagens upptäckt

Vet ni vad jag upptäckte precis?

tick

tack

tick

tack

Min armklocka tickar jättehögt.


liksom ingen sport där man svettas

Jag gick på volleybollen igår med Eli, det var grymt kul! Jag har alltid trott att det är lite fjantigt, liksom ingen sport där man svettas. Men det kan jag säga er att jag gjorde, som bara den. Sen hade jag ju i och för sig på mig mjukisbyxor i denna värme. Ont i mina ovana armar fick jag också, idag är dom blålila, och jättetjocka. Min värdmamma säger att jag kan fått en inflammation.


Men jag har iallafall bestämt mig för att fortsätta, för det är underbart folk där, sen tror jag att jag nog kan lära mig att spela volleboll bra.


karriär i volleyboll nästa?

Okej, jag tänke kila på volleyboll och testa på (har ju tidigare berättat att jag träffat på tränaren, och ett av lagen han tränar), jag vet tiden och plats. Fast jag vet inte var själva platsen ligger, polideportivo, misstänker att det ligger vid min skola, fast där har jag inte sett några volleybollplaner. Vi får väl se om Eli svarar på mitt sms, annars blir det bara spanskaklass ikväll.

när händer det mig?

Måndag, och jag är övertrött så att nu har jag blivit pigg. Tänkte igårkväll att jag lägger mig tidigt så jag är utvilad. Sagt och gjort, halv 11 låg jag i sängen. Men kunde verkligen inte somna, när händer det mig egentligen? Jag brukar jämt kunna somna på högst fem minuter. Men jag låg i mer än två timmar, och kunde inte somna. Sen var det inte bättre med att jag drömde mardrömmar hela natten.


En annan sak, vi fick tillbaka ekonomiprovet jag gjorde förra veckan. Trodde verkligen jag skulle bli underkänd, men jag fixade 6,35 (men jag tror han var extra snäll mot mina svar). Fick även tillbaka engelskaprovet, en 9.


Och imorgon ska jag göra omprov i gymnastik, haha, snacka om att jag underkänns igen, det är ju fjantsaker man ska lära sig som inte ens finns med i ordlistan.


maaaaaat

Ååh, jag vill bara ha mat nu nu nu. För jag vet ju att vi ska få den underbara ensaladilla rusa. Jag är hungrig. Och trött. Jag har ingen ork till nått, och jag måste skriva mitt brev till min brevvän i Schweiz, för hon kommer till Gotland den 31 Juli och hennes mailadress funkar inte. Men just nu vill jag bara somna framför en film.


volleybollscena

Kickboxingen gick väl sådär igår, man skulle typ snurra och sen sparka, men man får ju inte fart på kroppen. Men vi fick iallafall diplom, sen ska vi áven få varsin T-shirt, schysst.


Gick sedan vidare med Eli och Nuria, till medeltidsmarknaden, är typ samma som var i höstas, fast det är två olika organisaioner som har två olika uppfattningar om när attacken var, därav två gånger om året.


Efter lite velande, följde jag med Eli till hennes middag med hennes volleyboll-lag (trodde faktiskt det skulle vara annat folk, och precis som vanligt, men icke), och alla var helt otroligt underbara. Dom var ute och åt för dom vunnit i regionen Murcia, och ska nu spela Spanienmästerskap. Tränaren var även med, och han var helrolig. Men helt otroligt att det dracks alkohol, det tas ganska lätt med alkohol här i Spanien, tränarn vet ju om att dom är minderåriga, och även servitören. Men det roliga är att jag var uppe vid Ciezas "departement" om sport, och frågade om det fanns nån sport jag kunde göra. Killen rekommenderade mig volleyboll, och ringde till tränaren (samma som var på middagen) och sa att det fanns en utbytesstudent som ville träna där. Men jag gick aldrig för jag åkte till Italien, sen semana santa, och sen kom min föräldrar. Men dom tycker iallafall att jag ska komma på måndag, jag har även blivit erbjuden posten som massör. Men vi gick iallafall vidare till Café Teatro för lite dans, och vid tjugo i två (ja, ni läste rätt. Speciell dag=tiden två).


image214


1. Jag och tränarn.
2. En av de alla underbara människor jag träffat, Eli.















Bild från igår.



Och nu har jag precis lärt mig hur man gör en Ensaladilla Rusa, grymt god ska jag säga er.


.

Kollade igenom lite gamla bilder från folks bilddagböcker. Hittade bilder från våran klassfest på strandpromenaden med klass SP1D. Det sjuka är att jag tror hela tiden att jag kommer komma hem till den klassen och gå och ta studenten med den. Men så är ju icke fallet, jag kommer typ hamna med iallafall minst 90% (om inte mycket mer)  okända människor.

image213
SP1D

vi ses på hjärtat bar

Okej, nu har jag nästan städat färdigt rummet, det tråkigaste är kvar, allt småplock som jag inte vet var jag ska göra av. Fixade i ordning alla mina skor, svårt med så liten förvaringsyta jag har, den räcker knappt till kläderna. När jag precis fått allt att klaffa hittade jag ett sista par, mina svarta pumps som Matilde tog med. Dom får ligga i en påse resten av tiden (2 månader ganska så exakt), sen kastar jag dom för dom är så slitna, men dom duger här.


Senare ska jag på kick-boxing, sista gången.
 

image211
Detta skulle vara mycket välbehövligt.

Terra Mitica

Dagen började egentligen klockan tjugo över fyra i morse då jag låg och vred mig i sängen av värme, men när jag slängde av täcket frös jag. Runt fem somnade jag igen. Vid tjugo över sex vaknade jag av min ringklocka, dags för duschen. Dusch och iordningfixande fram till klockan åtta, då jag tog bussen till skolan. Vid halv åtta-nio var vi på väg mot Terra Mitica. Ligger mellan Alicante och Valencia ungefär, typ i Benidorm. Väl där satte vi fart direkt, och första attraktionen blev en vatten, liknande stockarna på kneippbyn fast längre och med två ställen där man blev blöt.


image208
Estela, Ana och jag i min favorit.

Under dagen hann vi iallafall att åka nästan alla attraktioner, men flera gånger, äta mat, ta kort och bara ha det trevligt. Vid halv fem tog vi den andra vattenkarusellen som vi gillade, där man blev rejält blöt. Killen bakom mig hällde en hel pet-flaska med vatten över mig precis innan vi skulle bli naturligt våta av attraktionen, sen åkte vi den tre gånger i sträck, och jag kan säga er att klockan nio när jag kom hem hade varken mina linnen, bh, kortbyxor, skor eller trosor torkat. Förkylning väntar antar jag alltså.


image209
Jag och Sole i bussen.

Men nu är jag grymt trött efter denna roliga dag, vill inte gå och lägga mig, tänker nog sitta framför datorn och bara slappa iallafall en timme till om jag inte somnar.

image210
Terra Mitica

hästar och drinkar, och vin

Förresten idag sa en klasskompis att jag ska med dom till Caravaca nu på onsdag tills söndag. Det är fest fest fest, och nåt med hästar som springer, och priser i form av drinkar. Man kan även bli doppad i en stor balja med vin. Ropa de campo, alltså oömma kläder. Fast en dag måste jag ha vit tröja, sen ska jag ha gympadojor också, för det är fest 24 timmar om dygnet.


fasligt varmt

Har precis vaknat från en två och en halv timmes lång tupplur, siesta. Riktigt skönt, men nu kändes det lite onödigt eftersom inte allt är uppackat än. Men det är fasligt varmt ute, och mina ben är fortfarande illröda så jag tänkte att jag besparar dom solen idag, så dom förhoppningsvis hinner lägga sig till imorgon när vi ska till terramitica.


Idag gav vi våra småböcker till den person vi blivit tillottad. Jag skrev en historia om personen, och det jag hört var hennes drömyrke. Det fanns ett litet problem, igår sa en av hennes kompisar att det inte var det hon ville bli, det var innan. Men jag hade lagt ner tid på boken, och det skulle bara bli en massa fel om jag bytte, så jag behöll det. Men idag förklarade jag, och hon sa att hon gillade boken ändå. Jag gillade min bok också, bilder på svenska flaggan och spanska flaggan, format som Spanien, sen stod det att dom alltid skulle komma ihåg mig, på spanska och svenska (eller såhär: vi kommer alltid minas du), det var jättecharmigt tyckte jag. Men jag vet inte vem det är på papper, men en klasskamrat berättade vem hon hört det var.

image206
Hacia aire en Valencia.

ingen spanskaklass

Ingen spanskaklass har jag, det fick jag reda på när jag kom dit och ingen var där. Då får man fråga sig runt.


Min kväll annars efter att jag loggade ur från datorn spenderades med att gå till mercadona för hudlotion, och sen var jag tvungen att gå till skoaffärren. Det var dumt gjort av mig.


Men nu ska vi äta kvällsmat, sen måste jag fixa i ordning rummet, för det jag inte packat upp ligger på sängen och då kan jag ju inte sova.

image205
Förra söndagen, sevillana fest.

toscakaka

Här setter jag och äter en av tosca-kakorna som mamma tagit med till mig. Helt jävla underbart med kakor säger jag bara. Sen fick jag även påskäggen från mommo och moffa, och bella och henrik. Sen en marabou chokladkaka. Faluknäcke. Kräm (mestadels för det blev över, och jag tänkte till Lissabon. Gillar du kräm Erik?). Sen typ smågrejs, det kände jag var det viktigaste.


Har precis skickat iväg mitt engelskamail som vi skulle skriva. Svårt att hålla isär som spanska och spanska orden som liknar varandra. Men det kommer nog lätt tillbaka när jag ser filmer när jag kommer tillbaka till Sverige. Förresten så är det bara 10 veckor tills jag kommer hem. Det ska faktiskt bli skönt, och komma hem till ett mer strukturerat land.


Idag hade jag engelska prov, gick helt okej, och ekonomiprov. Ekonomiprovet gick käpprakt åt helvete. Eller okej, på tipotestet (a,b,c,d svarsalternativ) gick det bra. Men det andra, icke. Jag hittade på och skrev inte ens svar för jag kunde inte komma på nåt lämpligt. Men det är inte mitt fel, jag fick reda på att vi hade det igårkväll klockan halv 11, och då gick jag och la mig istället.

image203
Pappa dricker kaffe till efterrätt på en restaurang. En halv liten kopp fick han, och vi garvade högt och länge.


image204
I en park i Alicante.

who the fuck is Alice

Hemma från Alicante med familjen, med rödbrända ben. Kommer nog inte sova så gott inatt, mina tights skaver (som är det skönaste plagget jag vet) så jag bytte till mjukisbyxor och dom skaver också. Kan ni ana hur solbränd jag är då? Men det är mitt eget fel, jag smörjde bara in mig med hudlotion på benen.


Vi har iallafall haft det bra, tagit det lugnt, legat på stranden fina dagar, gått på marknader och fikat (efterlängtat). Bästa billåten för semester i Alicante är helt klart, who the fuck is Alice.


Men nu hinner jag inte mer, vardagen är tillbaka, och arbeten ska göras (för andra). Fast jag har engelskaprov imorgon, och ekonomiprov, fast ekonomiprovet fick jag reda på att jag hade imorgon ikväll. Men äsch, annars gör jag omprov.


mitt stora leende

Jag säger bara: FYFAN VAD SKÖNT MED RIKTIG TRÄNING! Jag hade allvarligt ett stort leende på läpparna hela träningen, med ibland lite grimaser för att det var så tufft. Men grymt skönt, jag kände hur alla enorfiner (tror det heter så?) började producera all lycka.


Ikväll vet jag inte vad jag hittar på, har faktiskt ingen lust att gå ut, jag säger som jag sa till en vän igår. Jag vill bara sitta med en god vän, en sorgsen film med OLW ostbågar och choklad. Det känner jag för, och att laga mat eller baka.


my gift is my song

Dom har åkt iväg igen, det känns som om det är allvarligt på nåt sätt för dottern i Granada har åkt till Murcia för att vara vid min värdmamma och så. Men ändå säger dom att allt är bra, det kanske är jag som inbillar mig, men det känns ändå som om det är nåt.


Idag ska jag iallafall försöka packa ner grejerna jag behöver i Alicante, och det sakerna som jag vill att dom ska ta hem. Jag har tänkt så i mer än en vecka, så det kommer väl ändå bli på måndagkväll jag gör allt. Sen måste jag skriva en liten saga, dikt eller en liten bildsaga till en i min klass osm jag dragit namnet. Men jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på, får väl sitta och bli inspirerad på internet.


Sen ikväll ska jag även på kickboxing - det ni!

image200
Bilden från Florens

ahora voy a dormir

Nu beger jag mig till sängen till att äntligen ha fått bilden i mitt på bloggen, nu återstår att ändra lite på det andra. Men nu som sagt, sängen. Godnatt, buenas noches!


hon ligger på sjukhus

Okej, här händer saker, men inte roliga saker. Igår var min värdmamma dålig, eller hon mådde dåligt och illa. Idag gick hon till doktorn här i Cieza och dom hittade en knöl vid magen. Hon blev därmed skickad till sjukhuset i Murcia, dom åkte kvart över tre och min värdpappa återvände klockan halv tio och sa att dom ska operera henne. I bästa fall inatt, men dom vet inte än. Jag har inte riktigt fattat om det är blindtarmen, eller något annat. Men det skall inte vara så allvarligt iallafall. Men ändå, jag känner mig bara ivägen även om jag är själv nu och vet inte hur länge, tills jag går och lägger mig.


Men ska jag erkänna är jag lite rädd, för att nåt ska hända henne och sen är jag själv här och var dum nog att se en serie på tv:n, Numb3rs, där det var några skolungdomar som sköt ner folk på skolan, massaker eller nu vad man kallar det. Jag är rädd.


you never see me again

Idag var jag duktig, jag cyklade i lite mer än 57 minuter, och kaloriräknaren på cykeln visade 715 kalorier. Jag känner mig stolt över mig själv. Det är tack vare musiken, lite musim från friskis, och disneymusik på svenska, engelska och spanska. Då släpper jag loss på cykeln och cykel-dansar. Självklart hör jag inget som händer i omvärlden, efter 20 minuter öppnas dörren (hör det inte), sen ser jag min värdmamma och ger ifrån mig ett tjejskrik för jag blev så chockad. Sen skrattade vi gott åt det (hade inte hört när hon knackat som en galning).


Idag betalade jag även nåt som heter terra mitica, typ ett nójesfält som vi ska åka till den 25 april, ska bli skoj.


Nu ska jag snart iväg med några och fika.


upp och hoppa nu

Nu ska jag cykla, och med hjälp av snook -1,2 och 3 så går det säkert utomordentligt bra, lite repeat y yasta.


1, 2 kom igen dunka med rumpan


betyg

Exakt såhär går mina tankar dag ut och dag in, stämmer så klockrent (en del av mitt horoskop idag från ditthoroskop.nu)

Hälsa
Egentligen skulle du behöva både motion och fysisk omväxling, men du tycks ha lite svårt för att komma igång.


Idag fick vi våra betyg på papper. Såhär gick det för mig:

Educacion fisica, 6. Filosofia, 5. Lengua Castellana y liter, 6. Inglés, 9. Act. Estudio alternativas, 8. Historia del mundo contempor, 1. Matemáticas aplicadas, 4. Economía, 7. Comunicación audiovisual, 9.

Att ha en femma och uppåt är godkänt, så jag hade två underkända. Fast det är lite orättvist, för i lengua är jag godkänd, medans några klasskamrater är underkända. Vem tror ni kan spanska bäst, dom eller jag? Sen blev jag väl lite besviken på mig själv med ekonomin, det var det sista provet som sänkte hela slutbetyget, för där fick jag bara en femma. Men det tar jag igen nu i vår/sommar. Jag har bestämt mig för att dom nästkommande betygen jag får är mitt mål såhär i betygen:

Educacion fisica, 8. Filosofia, 6. Lengua Castellana y liter, 6. Inglés, 9. Act. Estudio alternativas, 8. Historia del mundo contempor, 2. Matemáticas aplicadas, 6. Economía, 9. Comunicación audiovisual, 9.

Historia vet jag att jag aldrig skulle kunna bli godkänd i (har jag nämt att dom ska lämna in ett arbete på minst 40 sidor), så det är ingen idé att försöka. Då känns det bättre att satsa på matten som jag faktiskt vill lära mig.


Kom nu ihåg att rösta på mina flod-foton i förra inlägget.


now you´re in the world

Okej, nu ska jag ha en liten omröstning med dom fåtal läsare jag har. Men jag behöver er hjälp så snälla, ta er tid denna lilla minut eller vad det tar.


Just nu håller vi på med foto på communicacion audiovisual, vi ska ha tagit kort på floden, sen ska vi vara med i en tävling där man kan vinna en rejäl summa pengar. Så hjälp mig att välja av mina 12 favoriter, välj den ni tycker är bäst tagen och vackrast (rösta i kommentarerna och skriv numret på fotot):

       
     1.                    2.                     3.                    4.         

      
             5.                     6.                    7.             
 
       
  8.                          9.                          10.                        11.                       12.

I hope you don´t mind

Angående klockan, jag köpte ju en ny, men dum i huvudet som jag är så kollade jag inte jättanoga hur länkarna var, jag tänkte: det fixar jag när jag kommer hem. Men icke, det var fasta länkar, eller vad jag sett iallafall. Men min pappa kommer ju om sex dagar, då får han kolla på den och se om det går att göra nåt åt den. Nu vet jag bara inte hur jag ska överleva utan klocka dessa dagar då jag vant mig att jämt ha min snygg klocka på mig.


Sen blir jag ruinerad här av att det finns en massa saker för bara en euro, då tänker jag: äsch, det är ju bara en euro. Det är så man blir fattig.

Rik blir man inte på de stora inkomsterna utan på de små utgifterna.


Idag fick vi halvt reda på våra betyg. Hon sa dom högt till dom som ville ha reda, annars fick man ta det en annan dag med henne. Hon frågade alla vad dom förväntade sig (underkända ämnen alltså). Folk gissade och dom flesta blev glatt överraskade, då dom hade en mindre underkänt en dom trodde. Sen kom vi fram till mig, och alla blev tysta. Hon frågade även mig vad jag förväntade mig, jag svarade: muchos (många). Hon sa att dom diskuterat om mig i 20 minuter, för att i vissa klasser sköter jag mig utomordentligt, och andra gör jag inget. Men hon sa att dom visste att betygen inte var viktiga för mig, och så sa hon att jag hade bra betyg. Dom andra sa att hon sagt en eller två underkända. Men imorgon får vi det troligtvis på papper, då får ni veta exakt.


Har jag förresten sagt att jag fick berätta sagan om rödluvan (min version, som jag trodde den var) för klassen förra veckan? Det gick iallafall regulärt.


un mundo ideal

Igår var vi som sagt i Cartagena, vi fick se var alla ledamöter samlades för möten i regionen Murcia, den romerska teatern och sen en teater. Annars försökte vi på oss lite shopping (är i stort behov av nya kläder), men det gick illa. Viktuppgången gör att inget sitter som det ska, och hur tröstar jag mig själv? Genom att köpa en klocka (jag tappade min klocka som jag fick i julklapp i golvet, och kristallen har spräckts, och jag som blivit väldigt fäst vi klockan), och andra smycken + palomitas. Illa illa illa, sen har jag ett ständigt onormalt stort chokladsug, som jämt slutar med att jag smäller i mig en rostmacka och en industrialiserad crossaint på 5 sekunder. Nej, nåt måste göras, men jag vet inte hur. För jag vill inte få biffmuskler, helt enkelt att sluta att äta på två månader. Men tillbaka till ämnet, teatern var lite tråkigt, vi satt långt borta, det duggade, blåste och jag hade bara två tunna koftor med mig. Men nu har jag iallafall sett en del av Cartagena också.

image182
Eli och jag, med säkerhetsfolk

kan du måla allt med färger i en vind

Här sitter jag och lyssnar på en helt ny värld, färger i en vind (på svenska, engelska och spanska, svenska versionen är bäst), i´ll make a man out of you, bumbibjörnarna och känn en doft av kärleken. Jag har verkligen saknar min mapp med barnvisor (som jag kallar den hemma). Och min jättegulliga syster skickade en del låtar till mig, muchas gracias!


Igår gjorde jag engelska resterande delen av min vakna tid, plus att jag städade lite, fixade i garderoben som såg ut som en bomb. Men det inre är iallafall fixa, nu ska jag bara fixa det yttre också. Såg även ett bra film, enligt mig igår, på spanska hette den nåt med Planes de vuelo; desaparecida. Ganska ny ska den vara, får ni chansen att se nån film som kan möjligtvis heta: flygplansplaner: försvunnen, ta chansen.


Idag fick jag reda på mitt betyg på boken vi skulle läsa, 9,25, applåder till mig. Sen hade jag en liten undervisning om den svenska skolan på en blandning mellan engelska och spanska (i en och samma mening sa jag; seis y seven years), med även lite inryck med svenska såsom Lekis, lågstadium, mellanstadium, högstadium och gymnasium. Men det gick väl okej, även om jag kanske fick dom att tro att vi gjorde nationella prov hela tiden.


Imorgon är det excursion till Cartagena, vi ska se en teater och sen har jag hört nåt om shopping också.

Du tror att dom som du vill kalla människor
Ska se ut och alltid tänka just som du
Men om du följer steg du aldrig sett för
Kan du lära med ditt hjärta här och nu

förväntningar

Jag hade nog lite för mycket förväntningar på kvällen igår, förväntningar är aldrig bra, iallafall inte när det gäller fest. Men kvällen dög, eller den var bra. Men det var lite struligt med pengar när alla skulle betala, vilket gjorde lite dålig stämning. Sen hade jag ju högklackat, och jäklar vad det gjorde ont i fötterna, men jag överlevde iallafall, även om jag la mig ner i sängen och kände hur dom ömmade.


Men nu sitter jag iallafall här hemma hos Sole, jag ska äta mat här. Det känns lite pinsamt på nåt sätt. Ni vet när man äter hemma hos nån första gången, men föräldrar och allt och vet inte riktigt vad man ska saga. Tänk det plus att man inte kan säga allt man vill rätt. Plus att jag känner mig som världens ofräschaste människa.


una estrella

Nu sitter jag hemma hos Sole, en fantastisk människa måste jag säga. Hon har mottagit mig väldigt bra, och öppnat sitt hem för mig, inatt ska jag bo hos henne.


Men just nu sitter vi nyduschade båda två, jag med fixat hår (här kan folket fixa håret, naglarna, ögonbrynen och allt det som om man går till en salong) och dom vill gärna hjälpa till och det tackar jag inte nej till.


Men nu ska jag försöka vara lite social, eller kanske klä på mig. Ikväll ska vi ha det sjukt kul, det har vi bestämt.

image181

jag blir aldrig nöjd

Igår glömde jag berätta att på morgonen ägnade vi nästan två timmar vid floden med att fota den. Vi ska vara med i en tävling där temat är vatten, jord typ. Det är verkligen svårt att få till en intressant naturbild, det är så lätt att den blir tråkig. Men av mina lite mer än hundra bilder måste det finnas någon som duger.


Idag har jag köpt nagellack och ett till par skor (typen tygskor möter converse, fast lite annorlunda). Sen tog jag en promenad i solen, fast det har böjat att blåsa kalla vindar så en kofta är ett måste.

Kom ihåg det familjen hemma, ni måste även ta med er koftor och inte bara linnen och t-shirts!


Förresten drömde jag inatt att familjen kom, fast med överraskningar, dom hade med sig en liten bebis, tjej, med dom mest glimrande ögonen. I sömnen grät jag av lycka.


Ikväll är det födelsedagsfirande, vi är lite mer än 35 personer som ska gå ut och käka, sen vidare till Nagos, och sen till discotecet. Jag har stora förväntningar på kvällen.


jag finns i varje steg du tar

Idag slutade vi en halvtimme tidigare, så här sitter jag nu och väntar på att duschen ska bli ledig. Sen ska jag äta mat, jag är hungrig som en varg som vanligt vid den här tiden på dagen. Mattiderna är verkligen inte normala, jag tror inte att det är bra för kroppen heller att äta kvällsmat vid nio-halv nio.


Senare vid fyra är iallafall planerat att en klasskamrat kommer hit och ska bränna ner Italien bilder, sen ska vi ut några stycken och fika (eller som spanjorerna säger: tomar un café, men jag tänker iallafall inte dricka kaffe, funderar på färskpressad apelsin om det finns). Ikväll kanske det blir en lite sväng.


Sen har jag tänkt på att det är bara lite mer än en vecka tills familjen kommer. Jag kommer bara ha fem normala skoldagar kvar, för på tisdag ska jag till Cartagena med de som läser språk. Men jag har typ inte pratat klokt med dom sen innan Italienresan, det är typ tre-fyra veckor. Vi går bara om varandra.


vi var fel redan från start

Okej, jag vet inte vad det är med spanjorerna, men dom har väldigt lätt att liksom bara strunta i saker eller komma försent en timme, mer än en timme tillochmed. Nu har jag väntat i en timme, så nu skiter jag i det. Jag tänker stanna här, eventuellt gå ut för att köpa nåt gott (igen).


Men idag hittade jag iallafall ett par högklackade billiga skor, mamma kommer få ryck på mig att jag köper så mycket skor här. Men det kan inte hjälpas när det är så billigt.


världens bästa jävla flört och sommarens sista smak

Okej, min DVD-skiva med alla bilder från hösten och vintern har fastnat i datorn. Jag får panik, det kan finnas bilder jag inte har på andra skivor. Bara för att jag är så jävla snäll och lägger in bilder som jag tagit på CD-skivor åt andra. Skit.


Nu ska jag gå och köpa nåt med choklad, jag tycker synd om mig själv.



Ljug och kyss mig hårt en sista gång


inte tackar man nej till gratis kramar?

Idag har jag haft ont i huvudet i stort sett hela dagen, jag har det inte i mig att tänka att jag måste dricka vatten. Jag dricker bra med vatten till mat, men mellantimmarna, oftast inget. Och här har vi toppenväder nu, så det gör ju saken värre. Jag får helt enkelt skärpa mig.


Nu har jag äntligen tagit mig tid att ladda in mina bilder från en eftermiddag i Murcia med några tjejer, men imorgon ska det fotas med Communicacion Audiovisual, och jag måste ha minne.

image179

Bild tagen i Murcia, killen stod med en kartongbit med texten abrazos gratis,
och inte tackar man nej till gratis kramar?


dom kommer kliva på dig igen

Okej, det blev ingen promenad. Det blir en kanske imorgon, om jag hinner. Jag ska nämligen hjälpa till på nån föreläsning, tror jag iallafall. För inom strax beger jag mig till min spanskaklass för kvällen.


jag har lurat mig själv

Okej, som vanligt händer typ inget. Idag hade jag iallafall sovmorgon, och sen slutade vi en timme tidigare för att vår historialärare inte dök upp. Vid 18.00 ska jag bege mig för en liten promenad, och köpa med mig nåt onyttigt.


I helgen planeras det för fullt, det är födelsedag och vi är många som ska gå ut och käka. Jag ska även sova i en klasskamrats hus, så denna helg blir det även discotecet. Visst låter det bra? Jag längtar! Men först måste jag försöka hitta några skor med klack (helst svart, rött funkar också) som jag gillar, och som inte kostar skjortan. Men problemet är att den jättebilliga sko-affären som finns här som även har många olika har inte svarta skor, och inte heller några röda jag gillar.


jag är nöjd bara jag blir godkänd

Okej, jag har faktiskt glömt allt som hänt den senaste tiden, eller så kan det vara så att jag inte gjort så mycket intressant.


Skolan har iallafall börjat, igår. Fick reda på att jag slipper göra rekuperation (eller vad det heter, det är iallafall som att göra omrov) för att jag hade faktiskt inget IG under andra terminen (mellan jul och semana santa, här har man tre terminer). Det innebar att jag och resten som inte behöver göra nån rekuperation får en timmes sovmorgon imorgon. Och det låter ljuvligt i mina öron.


Idag har iallafall varit en lång dag pågrundav att det är tisdag (=alla lektioner jag inte förstår) och för att lärare fattats. Vi fick tillbaka våra arbeten i idrott, jag fick en 6, och jag är riktigt nöjd (jag är nöjd bara jag blir godkänd). Sen sa min lärare i filosofi, som jag även har när vi har "pluggtimme" att om jag inte vill behöver jag inte gå på "pluggtimmen" för jag står inte med på listorna. Sounds great, då behöver jag inte ha dåligt samvete när jag skolkar dom för att andra lektioner uteblir.


Sen har jag skrivit upp mig på kickboxing här tillsammans med två klasskamrater. Det är lite skrämmande.



Sen har jag blivit kallad juerguista (=som gillar fester, haha)


RSS 2.0