Terra Mitica

Dagen började egentligen klockan tjugo över fyra i morse då jag låg och vred mig i sängen av värme, men när jag slängde av täcket frös jag. Runt fem somnade jag igen. Vid tjugo över sex vaknade jag av min ringklocka, dags för duschen. Dusch och iordningfixande fram till klockan åtta, då jag tog bussen till skolan. Vid halv åtta-nio var vi på väg mot Terra Mitica. Ligger mellan Alicante och Valencia ungefär, typ i Benidorm. Väl där satte vi fart direkt, och första attraktionen blev en vatten, liknande stockarna på kneippbyn fast längre och med två ställen där man blev blöt.


image208
Estela, Ana och jag i min favorit.

Under dagen hann vi iallafall att åka nästan alla attraktioner, men flera gånger, äta mat, ta kort och bara ha det trevligt. Vid halv fem tog vi den andra vattenkarusellen som vi gillade, där man blev rejält blöt. Killen bakom mig hällde en hel pet-flaska med vatten över mig precis innan vi skulle bli naturligt våta av attraktionen, sen åkte vi den tre gånger i sträck, och jag kan säga er att klockan nio när jag kom hem hade varken mina linnen, bh, kortbyxor, skor eller trosor torkat. Förkylning väntar antar jag alltså.


image209
Jag och Sole i bussen.

Men nu är jag grymt trött efter denna roliga dag, vill inte gå och lägga mig, tänker nog sitta framför datorn och bara slappa iallafall en timme till om jag inte somnar.

image210
Terra Mitica

Tyck till!
Postat av: Li

du är så brun ninnie!

2008-04-28 @ 20:53:57
URL: http://liberglund.blogg.se

Tyck till!:

Namn:
Glöm mig inte?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0