ja, det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart

Idag har varit en riktigt ta-det-lugnt-dag, jag tycker jag jämt har såna, men det är ju så sköööööönt!

Jag, pappa och Klara var ute vid farmor och hälsade på idag, hon vill inte riktigt att jag ska åka till Spanien, för hon säger att hon kommer sakna mig. Vi var iallafall där på lite fika och jag fick kolla igenom alla hennes kläder och skor som hon tänkte kasta, det blev några klänningar och fem par skor tror jag. Om mamma får reda på det är jag dödens.


image144







ett smartare drag, en lösning

LASSE

Åh, det kommer bli så bra i Spanien. Tjejen i familje som jag ska bo hos, Nuria, hon tycker också Lars Winnerbäck, visserligen så tror jag inte hon förstår vad han sjunger, men ändå. Hon har låtar med han hemma hos sig!


Apropå det, är det någon som vill köpa två Lars Winnerbäck biljetter ståplats parkett globen, den 23 November?

image143
Tänk vad härligt att se honom i Stockholm, nu har ni chansen.
Det är bara att skriva en kommentar.

goodbye my friend

Nu tycker väl alla att jag är värsta tönten som sitter och lyssnar på You're beautiful och Goodbye my lover, och typ halvgråter. Men det börjar verkligen sjunka in att jag ska åka. Mina känslor är väldigt blandade, tvivla inte på att jag vill åka, men att liksom inte träffa alla på nio månader liksom. Sen fick jag reda på att familjen jag ska bo hos inte har internet, så alla får passa på att vara inne på msn och sånt direkt efter skolan för då sitter jag väl vid en dator vid ett bibliotek eller nåt.


image142




you have been the one for me

ibland förstår jag inte mig själv

Nu har jag fått det bekräftat. Ungefär för 20 minuter ringde Cristina från Internationella programkontoret att jag fått en plats i Spanien om jag ville ha den.

Jag vet inte hur jag ska göra, jag grät när jag fick beskedet i våras när det stod att jag inte kommit in, och nu gråter jag när hon sagt att jag kommit in. Hur ska jag tolka mina egna signaler?

great

En sprängande huvudvärk, och en knarrig röst, sen fortfarande lite feber. Ja, då är det tid för att stanna hemma från skolan. Funderade på att gå eftersom vi ska ha prov i Spanska på fredag, och har spanska idag, men jag tror inte jag skulle orka att behöva vänta på bussen sen.

Får väl sitta här och glo, eller sätta på en film.

jag skulle låta blicken möta andra ögon, i en främmande stad

Jag har blivit sjuk, eller kanske inte dödssjuk, men jag vaknade med 37,9 grader, vilket är varmt för mig. För på mornarna brukar jag ha väl runt 37,2. Sen kunde jag inte sova inatt, mestadels var väl att jag mådde illa, så jag vaknade vid 4 och gick och såg på tv. Sen har väl natten varit allmänt orolig för jag inte vet hur jag ska göra med Spanien.

Men iallafall, så ingen dömning idag för min del. Fick höra av mig till Gabbe Rohnström och han var snäll och tog matchen. Men jag skulle ha behövt pengarna, men är man sjuk så är man.



Nej, nu ska jag dra mig mot sängen eller tv:n med min sprängande huvudvärk.



jag är rätt mycket med mig själv, precis som du.

España?

Jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv längre! Nu har jag typ chansen att få åka och studera ett år i Spanien, och då har jag börjat trivas i min klass, ska börja med teorilektioner, köpt Lars Winnerbäck-biljett, nej usch. Jag vet inte längre vad jag ska göra, jag hatar att göra svåra val!

Nån som känner sig manad kan ju höra av sig, så att jag kan få "bolla" lite för- och nackdelar med den.

i don't really know

Någon som driver, eller händer det verkligen?

en bild säger mer än tusen ord

image141

jag är hos dig igen

Strömavbrott i skolan idag, så vi fick alla fick sluta vid 12, för mattanterna kunde inte värma mat till oss. Jag hade väl cirka 50 minuters psykologi.

image140
DEN 23 NOVEMBER BÄR DET AV TILL STOCKHOLM MED ANNIE TILL LASSE OCH HANS LJUVA MUSIK!

twice

Det var då jäklar vad livet skall irritera en. Varför blir det inga fler Lars Winnerbäck biljetter lediga?

i'm totally lost

Nejhu, vilket väder det varit idag, typ vattenånga i luften och kylig luft. Sen när man går in i duschen, tror ni inte att det bara är kallt vatten som kommer då? Så nu sitter jag här hemma och huttrar för att det är så kallt.

cause you're not welcome anymore

Har varit lite kaos här hemma. Igår när Matilde skulle åka och träffa hennes kompisar så dog moppen, och den funkar verkligen inte. Problemet är att idag har jag två dömningar, och det var tänkt att jag skulle ta moppen. Men jag får åka med Peter in, och sen får jag vänta tills mamma och pappa kommit hem från båten.


I will survive


det är rent nu

Ännu en skolvecka gången. Tiden går faktiskt ganska fort nuförtiden.

Imorgon blir det upp ganska tidigt för dömning, Gute mot Gute, P14 tror jag det var? Sen på söndag blir det två dömningar en 11-manna match, och en 7-manna match. Får se hur det går med min förkylning som jag råkat på, men jag brukar inte ha några jätteproblem vid förkyningar. Jag hoppas att så är fallet även denna gång, men tyvärr så känner jag mig helt däckad för tillfället. Men det är lite väl sent för mig att få tag på en ersättare, I will do my best.

image139
Titta vad jag har, en Lars Winnerbäck-biljett-bokning.
Nu gäller det bara att få tag på en till, till Annie som följer med.

just save me

Skolfoto idag, usch vad jag inte tycker om det. Men jag fick iallafall stå upp, var lite orolig eftersom nästan alla i min klass är så otroligt långa.


Ikväll måste jag börja med spanskan, men först blir det lite fotbollstittande.

när du vandrat dom tomma stegen

- JÄVLA SKIT SÄGER JAG BARA!

Dom där jävla biljetterna till Lars Winnerbäcks extraspelning den 23 November är slut, jag som skulle gå på den! FAN FAN FAN!

Så, nu var min dag ännu mera förstörd. Först missar jag hela matchen Sverige-Nigera för att jag var tvungen att hitta nån jäkla tröja till skolfotot imorrn, och inte blev jag direkt nöjd, typ urtråkig tröja. Så jag får se om jag tar nån jag redan har. Sen kommer jag hem och typ all vår choklad-kross glass var nästintill slut, great. Och nu dom där jävla biljetterna.

jag ville bara vá med dig

Slocknade i soffan igår framfö tv:n, haha, så ingen insparken för mig inte.

Idag blev det bara jobb, har försökt plugga lite, men det känns lite knepigt när det finns så mycket bra att se på tv.

du kanske undrar över mig?

en frukost med dig och ditt nyduschade hår

Usch, jag somnade framför tv:n, så ingen insparken för mig (inte för att jag hade förväntat mig något annat av mig själv).

Druvförsäljningen gick väl helt okej, lite sköna kommentarer har fällts längs vägen, ett exempel:
(En kille tar och smakar vindruvor från klasarna)
Pappa (som känner till killen lite granns säger:)
- vi har annars en smakprovsback här i mitten, om du kan läsa?
- vafan, ser du inte att jag är svartskalle?

Hittade ett litet gulligt armband på marknaden, men dock inget mer.

vi behöver ingenting, vi kan starta på noll

Ibland så blir jag inte riktigt klok på mig själv.

Hopp och lek på gympan idag. Hann med 12:an hem, och sedan in igen till stan till lite innan 17 för lite friskis med Pilla.

Nu har vi fixat lite inför imorgon, druvförsäljning såni, pappa kan knappt gå, matilde är borta i stockholm, morfar har ont i knät, hur kommer det egentligen gå med en massa sjuklingar? Det skulle väl bara fattas att jag får migrän också.


image138
Jag är en av alla dom som drabbas då och då av nåt jag vill förklara,
och jag är en av alla dom som faktiskt aldrig riktigt ville vara en av alla dom,
och jag vill vara lite mer för dig inatt.

Vi kan gå vilse genom stan.

åh en och två, kom igen dunka med rumpan

Fyfan vad jag älskar att gå på friskis. Helt jävla underbart. Gick på intensiv-passet idag som Frida hade. Utomordentligt bra, härlig musik och bra rörelser.

Jag har kommit fram till att vi har rätt mycket läxor och så nu. I engelskan skulle vi skriva upp ett antal frågor och svar på datorn, vi ska ha förberett frågor för att intervjua en person och ska även vara beredda att själva bli intervjuade och kunna berätta om en betydelsefull plats och sak för en själv (?), sen har vi spanska ord och ska kunna en text tills på Fredag och på måndag har vi förhör på kapitel 1-3 i företagsekonomi-boken. Ingen vila här nej.


Men nu ska jag kila in i duschen om jag ska hinna se TopModel, och sen Project Runway.

image137
Säsong 2 har börjat gått på tv,
gissa vem som kommer sitta klistrad framför tv:n?

i can't help it..

Jag blir stålfri utåtsett om 23 dagar, med andra ord så ryker min tandställningen den 27. Förstår ni om jag är glad eller?

Nej, nu ska jag iväg till ki-jympan.


dom kan kalla oss fula

Spänningen var olidlig när elevrådsrepresentanten skulle väljas för klass Sp2b, vem skulle det bli Ninnie eller Johan?
18-10 till Ninnie, och att tilläggas är att just denna dag var vi 10 killar och 18 tjejer, haha.

RBUF-möte, där vi bestämde lite hit och dit, men lokal vet vi inte än hur det blir med. Alla är spända och förväntansfulla, hur skall det gå för Annie på stormötet imorgon?

.

om du lämnade mig nu

Fest hos Hanna, som nu förövrigt är sjutton år! Helsjuk kväll säger jag bara, alla var typ helt borta.

Inte mycket sömn, så jag somnade lite till och från i bilen när jag åkte med Linn, sen höll jag nästan på att missa dömningen för att min klocka inte ringde. Men som tur var hann jag.



Jag skulle fastna i min ensamhet igen, om du lämnade mig nu



image135



-Min svarta favorit tights är borta! Vad är det för värld vi lever i där tights får eget liv och försvinner, nej hu.

RSS 2.0