ja må hon leva

AGNES FYLLER ÅR IDAG! GRATTIS!

Ska kila in till stan idag och fixa present till henne. Sen bär det av till henne i kväll.
image121
(Bilden tagen i Taize)

would you please please please come back to me

Ledig idag, men Kajsa från hotellet ringde klockan halv 8 och frågade om jag kunde hoppa in idag. Första gången jag sagt nej på länge faktiskt, jag orkade verkligen inte.

Idag har jag försökt städa lite, sen ikväll ska jag dömma damjuniorerna. Jag är jättenervös!
Sen måste jag också fixa klart dömningsschemat för 7-manna.

image120
Jag bjuder på en bild från förra året
(såklart blir bilden tagen när jag typ går)


du är oförstörd för mig

Oj, nu var det ett tag sen. Min undanflykt är att denna vecka har varit extrem stressig. Jag har varit ledig en dag, det var i torsdag och då hann jag med ett släktkalas och att följa med pappa, farmor, Allan, Janne och Kitte till travet. Jag är därmed helt slut, och har inte känt igen mig själv under veckan, jag har glömt saker och gjort saker jag aldrig skulle gjort annars. Men imorrn är jag ledig, och då har jag bestämt mig för att klara upp mitt liv!

Men hel-ledig är jag faktiskt inte riktigt, imorgon blir det en dömning på kvällen och sen måste jag fixa med domartillsättningen av 7-manna matcherna under P18 cup. I och med att jag jobbar på onsdag så är det alltså lite akut, eftersom P18 cup börjar på torsdag. Men det fixar sig.

Under veckan har jag hunnit med födelsedagskalas för Li, släkt/födelsedagskalas och flyttfest hos Johanna, för att hon flyttar. Helstressig vecka, men ändå bra.

ingen vill höra om domedagen

Idag var det jobb med lakritsremmarna, gick förvånansvärt bra idag upptäckte jag. När jag varit där i en timme blev jag intervjuad av gotlandsradion, eter.
För att lyssna : Hör om ungdomsarbetslösheten

AGNES VAKNA, KOLLA ÖVERSVÄMMNINGEN!

Just det, jag har ju glömt att berätta. När vi var på väg till Taize (sådär runt midsommar) var det översvämmning i Danmark. Men Agnes trodde oss inte.

image119

vi är förlorade

Helgen har delvis spenderats ute i Åminne. Det blev en stund på stranden på lördagen, sedan after beach. Jag har kommit fram till att det är roligare med after beach ute på landet, än i stan. För nu blir så många gamla så fulla att dom blir som galna, haha.

Idag var det dags för jobb igen. Sammanlagt var jag därinne i 10 timmar, 10 timmar! Men eftersom lunchen inte räknas får jag betalt för 9,5 timmar. Förstår ni om jag var helt död eller? Det var några jäkla ungdomar (vet ej om det var tjejer eller killar) som hade haft partaj inne på hotellrummet och bara lämnat allt. Tror ni inte att jag får panik när jag ser röran och inser att jag inte kommer hinna till deadlinen klockan tre. Sagt och gjort, jag hann inte, trots att jag fick mycket hjälp, men rummen är iallafall städade.


Jag kan bara säga att bilderna gör inte röran rättvis,
det var så mycket stökigare och svinigare.
Jag städade där från en till två timmar.

hey there delilah

Jag och Matilde var i grusgropen idag, men nu drar vi iväg till stugan.

image115

    
image116


Sen på måndag åker Matilde iväg till Stockholm, åhjäklar vad jag ska skicka med en shoppinglista.

make you banana pancakes, pretend like it's the weekend now

Nu var det några dagar sen, men nu kommer updateringen.

Jobb i rem-ståndet måndag och tisdag, förjävligt väder. Först sol, sen regn, sen återigen sol, sen regn igen. Såklart blev jag tillsagd när jag ställde mig under Coop Forums tak när det regna, och då fick jag ställa mig i regnet och såklart öppnade sig himlen just då och det började spöregna, just my luck!

Igår gick jag, Ida, Linn, Agnes och Jennie ut och åt på tacohuset, men alla beställde pizza(?). Senare på kvällen drog vi till Effes, där lyssnade vi på Linns faster som spelar i ett band, dom var riktigt bra tyckte jag, men jag var så trött att jag höll på att somna. Efter ett tag drog vi ner mot hamnen för att kolla läget.

Idag var jag hos tandläkarn, nästa gång är det bara en koll och står allt rätt till så ryker min tabndställning. Någon som liksom kommer ihåg hur jag såg ut utan tandställning? Inte jag iallafall. Efteråt drog jag inte till Kupan i hopp om att hitta något fynd, och jovisst hittade jag nått, ett par läderskor, tyvärr lite stora, men vad gör det när dom kostar 30 spänn?

Ikväll har jag och Matilde ätit tacos, och som efterrätt någon timme senare blev det kladdkaka med grädde, hallon, björnbär och blåbär, yummi! Imorgon hade vi två tänkt ligga och steka i solen vid grusgropen, och sen drar jag iväg till vår sommarstuga i Åminne.
image114

sunshine

Tänkte bara berätta vad jag gjort dom senaste dagarna, jobb i lördags på hotellet, sen moppa ut till farmor och sedan åka till Birgit ch Stig för lite mat och tårta. På söndagen jobb igen, ganska lång dag, från 9-17, men jag var typ sist, men jag fick ju 15 spänn mer timmen, så det var ju bra. Sen hem och skynda mig hem och äta mat och duscha. Sen kom Niklas och vi såg på film, the departed - sku film säger ´jag bara.

Nu drar jag in till stan för lite försäljning av lakritsremmar, kommer stå på Östercentrum. Ni kan ju gärna kika förbi, kommer vara där hela dagen och kommer nog vara rätt så sällskapssjuk.

project runway

Min första lediga dag denna vecka, har kommit på att det här varit min andra lediga dag sen Frankrike. Har nästan glömt hur det kändes att vara ledig. Nu är det jobb imorgon, och sen på söndag på Hotellet. Sen på måndag och tisdag är det lakritsförsäljning.

image110

förena er i ett stort anfall

Vaknade av mobilen idag, och inte var det väckningaalarmet nej, det var min ringsignal. Jag hade förväntat mig en lugn dag, då jag bara kunde ta det lugnt och slappa, MEN det blev jobb iallafall, någon hade blivit sjuk som skulle sälja lakritsremmar, så jag hoppade in. Nu är jag heeeelt slut.
Sitter och slötittar på tv nu, Ali G indahouse, sjuk jävla film alltså.

baby i'm your slave

Fan, Sexy Back med Justin Timberlake är verkligen en het låt. Annars är jag inget Justin-fan, men den här låten är mumma!

Idag var det jobb på hotellet igen, nu tror jag att jag får börja gå själv. Fick iallafall det idag. Jag tror jag städade åt nån politiker från alliansen, för den personen sov iallafall i en alliansen T-shirt, uschii! Som tur var används den bara till att sova i, så inte så många ser den.

Nej, ikväll vill jag göra nåt. Men Simon har ju redan dissat mig och Julia, arwh. Får se om Agnes hör av sig. Ojdå, det gjorde hon precis nu.
solnedgång

Bara för att det här är en av mina favoritbilder, så får den synas här igen.

hello hey

Idag har jag sålt lakritsremmar, det är faktiskt inte så farligt som det låter, även om lönen är låg. Pratade med två jättetrevliga från fastlandet, dom tyckte att det borde vara trist att bo på Gotland, och att man fick gå överallt. Sen trodde dom att vi inte åkte upp till Stockholm och om vi gjorde det skulle det vara svindyrt. Jag berättade att vi hade Gotlandsrabatt och att det kostade 320 :- tur och retur, och dom ba: shiiiiit, det är svindyrt. Dom var iallafall jättetrevliga. Sen var det några andra som kom fram till mig och bjöd mig på fest vid Norderstrand, haha. Får väl se om jag går och besöker dom någon dag.

Imorgon blir det städning igen. Skulle egentligen sälja lakritsremmar igen, men jag kunde byta tid, eller hon kunde iallafall hitta en ersättare.

FREJA
Denna brud såg jag idag intensivt gåendes med en väninna, utan smink eller nåt, nere vid hamnen.
För er som inte vet vem det är, FREJA, från Top Model.
Sen köpte även Farmen-Benny remmar av mig.

datorn är personlig igen

Städning idag igen på hotellet, nästa gång blir inte förrens på lördag. Jag bestämde mig för att även ta ett jobb som lakritsförsäljning, visst det är inte bra betalt. Men man får vara utomhus och man får träffa folk. Sen verkade det som om jag själv skulle få välja vilka dagar jag ville jobba, och hur många. Så det blir nog bra!
Så kom ner till hamnen imorrn och köp remmar av mig mellan 12.00 och 18.00!

image106ninnie agnes

hey you

Hej hopp, och ännu en dag har gått. Städ på Strand Hotell, första dagen som jag fick gå själv. Det var svårt att hitta till alla förråd när jag skulle ha saker som tagit slut, men det fixade sig. Jag hade elva avrese-rum med ankomster senare på dagen och fyra stanna-rum, dum som jag är så tror jag att folket ankommer till hotellet kl. 18.00 för det stod så på lappen, men tydligen var det vid 15.00 så då fick hälften av gänget hjälpa mig att göra klart allt. Men nu vet jag iallafall det, man lär sig av sina misstag. Förresten hade någon lämnat 30 spänn till mig, hittade 3 vin/kristallglas och en pradakassa, maha. Ibland kan man ha tur säger jag bara. Det är kul att städa (iallafall när det inte gäller att städa hemma)

Och jag har kommit på att jag säkert kommer att städa för en massa politiker och andra halvkända människor enligt mig. Jag trodde jag såg Bengt Magnusson sitta i en fåtölj på Strand Hotell, men tyvärr tog jag fel, attans.

image105
Bengt Magnusson är ball!

everybody dance now

Shit vad trött jag är. Sitter hemma hos Agnes  och kan inte sova. Stackaren ska upp och jobba. Barnen kommer säkert inte ligga bra till hos Agnes efter dagen, haha. Dom andra ligger och sover och jag sitter allvarligt och väntar på att jag ska få dammsuga.

image103
Snodde bilden från Agnes dator, bilden är från RBUF:s årsmöte i Göteborg.

jag vill hitta rätt

Nu är det så att jag är sjuuukt trött! Fan, att resa iväg och börja jobba dagen efter tar kål på mig, sen alla starka medel som gör en helt dåsig. Men jobb imorgon, sen ledig i helgen, sen jobb på måndag och ledig ända till helgen, då jag jobbar igen. Har inte alls fått så mycket tider som jag hoppats, det kan vara från en till tre dagar i veckan som jag får jobba. Men tur är att jag får jobba på söndagar = OB. 
(För er som inte vet var jag jobbar: Strand Hotell, städet.)

image102
Fötterna på Taizés gator, kan det bli vackrare?

TAIZÉ

JAG ÄR HEMMA!

I natt vid kvart i tre kom vi hem, efter att ha åkt 30 timmars buss från Taizé och sedan båtbussen och sedan båt. Tror ni inte att min mamma och pappa hade glömt mig? Så jag fick ringa och väcka dom, och dom hade trott att det var nu denna natt som kommer som dom skulle hämta mig.

Jag vet inte riktigt om alla blir så glada på mig och jag ska försöka skriva ner allt här. Om ni vill höra om det kan ni ju höra av er, okej?

Mamma hade så dåligt samvete att hon glömt mig att hon hämtade mig vid tre idag (jag vaknade kvart i två) och sedan åkte vi in till stan och shoppade. Jag hittade en T-shirt, en BH, och en skinnjacka. Sedan trodde jag att jag hittat en parfym, men det var visst något man har till en brännare, så att det luktar gott, haha. Men jag köpte det ändå för att inte verka dum.


RSS 2.0