Jag älskar årshoroskop, nu kommer dom i massor!

Jag älskar horoskop. Tror definitivt att det har något att säga, även om det ibland kan bli fel. Det här väntar mig 2010 enligt expressen:

Årets tema: Hemlighetsfull
Stjärnorna skvallrar om att du är seg i starten, men framåt sommaren lossnar det och du kastar upp många viktiga bollar i luften.

Kärlek     
Plutos inflytande berättar om ett sjudande kärleksliv. Hemliga affärer eller skamlös passion får dig dock att vilja dra för gardinerna...

Karriär     
Jobbet är din tillflyktsort när det stormar, men det ställs också höga krav på dig. Ibland känner du av stress.

Pengar     
Du kämpar för att få ihop det, men när det plötsligt börjar rulla in kan det komma mer än väntat!

Oväntat: Du vinner en tvist.

Årsresumé

Dags för en liten årsresumé:
År 2009 började med Agnes och jag stapplandes omkring på Visbys gator. En lång vår. En resa till Fuerteventura bokades under våren med Li. I April reste vi och levde det glada livet i en vecka. Sen kom vi till Juni, då alla tog studenten. Utom jag, kändes det som. Jag röstade för första gången, demonstrerade för bussiga kortet, firade midsommar i Åminne och gick på Håkan Hellströms konsert. Sommaren spenderandes också jobbandes på Maxi, där kycklinghyllan på en dag lyckades rasa tre gånger. Lyckades även få parkeringsböter för andra gången. Skolan började för sista året. Under hösten avskrevs min parkeringsbot, samtidigt som jag lyckades bli blåst på en mobil. I oktober flyttade jag in till rummet i stan.  Åkte även till Polen för en resa i förintelsens spår. Efter mycket om och men tog jag även svininfluensasprutan. Hela hösten och vintern har innehållit sjukt galna utekvällar. Imorgon blir förhoppningsvis den sista galna kvällen för året 2009.


But what can I say, rules must be obeyed

A big thing or a small thing
the winner takes it all


Kände lite dåligt samvete efter att ha sett Victoria Secrets modevisning, så tog en promenad hem till Li. Nu är det dags för PS. I love you.



Om du inte saknar mig så har du dina skäl

Sitter och lyssnar på Melissa Horn, den kvinnliga motsvarigheten till Lasse W enligt min mening. Samtidigt ser jag på NAVY CSI, min nya drog.

Det här verkar lovande, mitt horoskop för imorgon:

Stenbocken 22/12-19/1

Du satsar på massor av god mat, bubblande dricka och snygga kläder ikväll. Om julen tillhör familjen så är nyår vännernas kväll. Du älskar att umgås under lättsamma former. En trevlig kväll med andra ord.


Jag får liksom ingen ordning

Andra dagens jobb på Swegro och imorgon väntar den tredje. Fast börjar då klockan sju?! Men får iallafall kvällen ledig.


Jag är bara lite lost

det är som jag burit en förbannelse
ibland med ryggen rak
ibland med både hopp och tro
men det är ändå samma sak

Lars Winnerbäck Lars Winnerbäck

Nyår?!

Vad fan ska alla göra på nyår?!

Jag flyger högt och det känns som jag faller igenom igen

Agnes kommer snart, woohoo! Har shoppat andra hälften av stans mellandagsrea idag. No more shopping för min del innan nyår iallafall, hela outfiten kirrad. Fattas kanske dock ett par tights, återstår och ser om jag ber någon köpa det. Så att jag liksom inte råkar köpa med mig nåt mer.

24/12

Julafton! Vaknade helt slut av ett God Jul-sms, sen somnade jag om och pappa väckte mig. Släkten lyckades hålla sams i ungefär 7,5 timmar, sen blev det kaos och alla åkte hem till sig. Nu sitter jag hemma och ser på Min stora kärlek.

250 dollar!

Äter du alltid frukost på din motorhuv?
Vad ska jag säga? Jag är en obotlig romantiker.

- Ur Coyote Ugly

Jag börjar nog förstå

Du kan så vackert sätta ord till alltihop när vi är två
Du har ett sätt att bara glömma, när problemen tränger på
Ett sätt att gömma mig för stormen, när Du vill och när Du kan
Ett sätt att glömma mig i regnet; som om "lilla jag" försvann

Lars Winnerbäck Lars Winnerbäck Lars Winnerbäck

Jag har så svårt att balansera mellan trygghet och panik

Hemkommen efter en 8-timmars arbetsdag, dock med 100% OB. Det gillar vi! Julstädade hela kvällen igår, sen däckade jag i min säng i stan, för att gå upp klockan sex. Nu är det dags för falukorv och pommes frittes (känns inte så lockande med tanke på att jag ser på fear factor).

Bättre ett dåligt minne än dåliga minnen

Li lever, glömde för en stund att hon jobbade och tankarna flög iväg på att något hemskt hänt henne. Men som tur var så hade jag ju bara glömt den lilla detaljen om jobb.

Vi ses i dimman! (Gute)

Vad är det för värld?

Vad är det för värld vi lever i? Natten till idag har någon stulit skylten med texten "Arbeit macht frei" som sitter in till Auschwitz. Helt sjukt!

Jag lovar och svär, om världen går under ska jag vara där

Hemkommen ifrån lite mindre än en timmes bad på Solbergabadet. Simmade en kilometer. Helt slut i kroppen nu, skulle kunna somna vilken sekund som helst.

Sista provet för den här terminen är iallafall gjort. Fick reda på att jag har MVG i Naturkunskap, Svenska B och Finansiering och Kalkylering. Känns bra, hade inte förväntat mig det i Svenska faktiskt. Men tackar såklart och tar emot!

Första glöggen!

Hemma ifrån julbordet. Gud så gott det var! Min första glögg för i år också, så jag längtat! Serverades iallafall glögg, sen julbordet med sill, lax, vanlig skinka och annan, janssons frestelse, prinskorvar, revbensspjäll och en massa gott. Allt avslutades med kaffe och en så god chokladtårta att jag skulle vilja bli begraven med den!

Nu sitter jag fullproppad och mätt och försöker plugga marknadsföring.

Julbord

Blev helt plötsligt nervös över att jag ska på julbord med Orionskolan. Känner inte en kotte, kan namnet på en annan lärare. Så kom jag på det där med pengar, om man nu betalar själv. 600 spänn räcker väl för ett julbord?

Hoppas det finns knäck!

Skicka vidare vs the holiday

Matten får gå som den går. Visas just nu två bra filmer, fast på olika sätt för olika humör. Skicka vidare och the holiday. Men får bli mest skicka vidare, och lite holiday i reklampauserna. Jag blir så peppad att göra något verkligt gott för någon människa efter att ha sett skicka vidare. Inte något strunt som att skänka pengar, utan verkligen något bra!

Derivatan

Inom matematik är derivatan en funktion som anger hur en annan, känd funktion förändras beroende på vilken indata funktionen får, funktionens förändringshastighet.

Fuck it, jag ogillar matte riktigt starkt just nu! Sätter jag inte ett VG på nästa prov, måste jag göra ett kompletterande. Please kill me then.

I hate to say it, but I told you so!

Nu har det hänt. Jag har ju sagt att det kommer hända, men ingen trodde på mig. En kille i Sverige har blivit förlamad på grund av svininfluensavaccinet. Däremot säger dom att man är osäker på om det är på grund av vaccinet. What? När någon dör av svininfluensan är dom helt säkra på det, kan det inte vara på grund av att de hade svår cancer? Att dom dog av cancer? Jäkla puckon hela bunten. Svenska staten, tidningarna och företaget som tillverkar vaccinet är i maskopi. Jag ångrar som fan att jag tog vaccinet!



http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/article6281571.ab


På väg hem

Sitter på båten hem. Blev precis jättehungrig. Måste plugga FiKa och matte..

.

Vad f-n för man åt telefonbolag som inte sköter sig? Det här är fjärde månaden som jag får min faktura från tele2. Idag var första gången jag fick autogiro trots att jag skulle haft det sen början, grattis till dom att dom äntligen lyckats! Men så har dom inte ändrat i min ringpott igen, utan bara raderat den. Jag blir så förbannad på allt ringande, det skulle ju underlätta med abbonnemang.


17 dagar kvar till julafton

När jag vaknade imorse var jag så sjukt trött, så sjukt trött att jag ställde fram klockan en timme för jag tänkte "låtsas" försova mig. Men då insåg jag hur dum jag var, jag var ju redan vaken och det var bara att gå upp. Sagt och gjort. Tror att den lilla insikten belönade mig senare då matten var inställd och det var eget arbete som gällde. Jag gick hem och sov i en och en halv timme innan det var dags för potatisjobb.

Nu är jag hemma, kan inte bestämma mig om jag ska göra finansieringsprovet imorgon eller inte. Fick dispens om jag ville, eftersom jag fick reda på det idag. Men hade varit så grymt skönt att få det gjort!



Den som fixar fram en lussebulle till mig får en bamsekram!


Joda

Hemkommen efter middag med Kikki och Molly på Joda. Eller affärsmiddag vi kanske ska kalla det. Vi började iallafall spåna på spelregler. Jag tror att om vi ägnar själva spelet 10 timmar till har vi goda marginaler att bli klara med det.

Måste även visa en röd klänning jag hittade, precis sån framsida har jag tänkt mig på balen. Dock med en mer öppen rygg istället för kors. Vad tycks?



Snart så!

Har suttit och kollat lite på balklänningar. Hittar ingen intressant på hemsidor med företag som säljer det, känns så b. Däremot hittade jag en maffig på blocket.


Prislappen: 14900:-


Som rumlaren älskar nattlivet?

Jag ville skriva en liten visa,
där ögonblick blir till evighet.
Men ord blir stumma och toner döva,
och visans tanke blir hemlighet.
Det bliver en hemlighet.



BBF

Åkte hem inatt efter att jag skjutsat på mamma och pappa. Somnade med tv och lampa på och med datorn i sängen.
Now time for Paris Hiltons new BBF!

Framtiden är här!

Framtiden är här! Jag har sagt att vi alla kommer gå omkring med en lite egen "kortautomat", och att kontantsystemet i stort sett kommer vara obefintligt. Det har redan börjats, någon har kommit på denna uppfinning med en lite kortdragare som man kopplar till mobilen. Ge det 5 år och det kommer verkligen vara på uppsving!



argalappen.se




Haha, jag har hittat en grymt bra hemsida. Eller idén är iallafall otrolig! argalappen.se.


Riktig rastlös hemmakväll

Jag vet inte hur länge sen jag hade en riktig hemmakväll. Sitter till och med och ser Robinson, typ 10 år sen sist skulle jag tro. Har även hunnit läsa en sammanställning av en större undersökning hur man blir framgångsrik i livsmedelsbranschen. Kunskaper som kan tas med hur man överhuvudtaget ska blir framgångsrik, enligt min mening.

Men börjar bli lite rastlös nu. Vet inte om det är riktigt okej att göra klart min finansiering och kalkyleringuppgift. Återstår att se vad jag gör.

Stressen börjar visa sig

Så sjukt skönt att jobbet imorgon blev inställt. Helgen är helt oplanerad! Var hemma hos Agnes igår med Li, vi bakade pizza. Jag somnade i soffan runt halv nio-tiden, så social är jag en fredagkväll. Nu är det dags för lunch, och senare ikväll blir det friskis!

RSS 2.0