I close my eyes

Jag är helt sjukt trött, helt otroligt. Ögonen liksom faller ihop, orkar inte hålla dom öppna. Det måste vara solen, att jag började dagen med att direkt lägga mig ute i två timmar, då när solen tar som mest. Kan förklara den lilla huvudvärken, och törsten jag dragits med hela dagen också. Men alla studenter var jättefina, Agnes var snyggast såklart! Fick några kort, sen pajjade min kamera, men det skulle vi fixa sa Bengt som jag köpte den av. Vid sex gick vi RBUFare och såg Slumdog Millionaire, riktigt bra film!


It's time we give a little more

Vaknade vid nio idag, fixade med musik och sen gick jag ut och satte mig och solade i två timmar. Har typ redan bränt mig. Nu tänkte jag iallafall springa en lite sträcka, och efter det fixar jag iordning mig för att sedan åka in och se alla vackra studenter. Tänk, om ett år är det jag som står där, förhoppningsvis har jag hittat en baldejt också. Men nu är det iallafall deras dag, och jag ska ta massor kort, bara jag inte glömmer kameran.

Kan du älska mig som måsarna älskar takåsarna?

Precis hemkommen från våfflor vid Fridhem, en tradition på mors dag (som vi flyttade bak en dag i år). Hela släkten var där. Vi snackade lite politik, aktier och ekonomi överhuvudtaget, intressant att få höra det när det inte tillhör skola.

Men nu blir det (tyvärr) till att ta tag i ekonomin och svenskan, så att jag får det gjort.




Kan du älska mig som studenten älskar att drömma?

I want to reach for the stars

Idag blir det till att fira morsdag (mamma jobbar imorgon, så vi flyttade fram det till idag). Försöker klippa ihop ett snyggt "kort" eftersom skrivaren inte skriver ut..

Sólo un beso nadamás, sólo un beso porfavor

besame sin miedo, sin explicación.
besame sin miedo, como si fuera el ultimo.



Jag hittade en jättegullig spansk låt..

nu blir det till att anteckna

Okej, inte fy skam. Jag blev till sist sekreterare i elevrådets styrelse efter att ha ställt upp som både ordförande och vice ordförande.

Ikväll tänkte jag bara chilla hemma, se en film som det känns som jag inte gjort på evigheter. Käka ostbågar tänkte jag också göra.

Men först måste jag fixa morsdag present, har glömt att vi skulle fira det imorgon också, typsikt.

utekväll med Katta

Utekväll med Katta igår. Vi hade grymt kul, och vi dansade tills fötterna glödde. Studentdagen nästa?
Lite avis är jag på alla studenter, eller inte bara lite, mycket! Men min dag kommer också, var så säkra på det.

försova sig, modevisning, tårta, dömning, utgång

Vaknade tjugo åtta idag, hade försovit mig. Klockan kvart över åtta var jag i skolan. Hade modevisning idag igen vid ett, tror det gick lite bättre igår. Efteråt blev vi bjudna på tårta som tack. Nu sitter jag här och väntar på att det blir dags att döma Klaras match, sen ska jag hem och fixa mig. Tillsist utgång!!

fashion show

Fullt ös idag. Gjorde klart engelskan inatt, sedan hade jag svårt att sova mig igenom hela natten. Jag åkte in till skolan till halv tio då det var genrep inför modevisningen. Idag var det iallafall lite mer organisation på det hela och det gick relativt bra. Sedan sprang jag till gympan då vi åkte inlines, där fick jag och Sara slänga oss i gräset för att undvika krock. sen blev det redovisning i engelskan. Vid halv tre hade jag tid hos en hudvårdskonsulation, Mary Kay, helt fantastiska produkter måste jag säga. Visst dom kostar aningens mer än vanliga produkter, men dom är otroligt dryga (räcker länge) och man känner skillnad direkt! Jag funderar på att börja att sälja det..

Iallafall, modevisningen gick bra. Vi rockade!


(by the way, fick MVG i matte B)

Målet är ingenting, det är resan som är allt

Har typ skrivit mitt hyllningstal. Denna gång ska jag inte skriva ner hela på tallappar. Jag kan floppa helt eller göra succé. Jag hoppas på det sistnämnda. Jag har iallafall hyllat mina nio månader i spanien och utvalda personer därifrån. Hoppas det är accepterat som ett hyllningstal. Lite utdrag:

En resa på flera 100 mil börjar med ett steg. För mig var det steget att studera ett år i Spanien...

...Jag kommer särskilt ihåg ett tillfälle då Antonio försöker förklara något för mig, men jag förstod verkligen ingenting och ordboken kunde inte hjälpa oss. Och helt plötsligt brister vi alla ut i skratt för den komiska situationen vi befann oss i. Vi skrattade tills vi grät...
...Det var inte bara det spanska språket och kulturen jag fick lära mig, jag lärde mig otroligt mycket om mig själv och utvecklades som person. Den längsta resan gjorde jag i mitt inre...




Stress är inget annat än en socialt accepterad form av psykisk ohälsa

Efter Div 4 matchen igår skyndade jag mig hem för att få med alla grönsaker och sen bege mig inte till stan för att hinna se tio minuter av Gute-matchen och sen ta bussen ut till Slite och Molly med company. Vi åt tacos i stora mängder, spelade kubb och plump. Mycket trevlig kväll!

Nu ska jag äta frukost, har skrivit halva/början på mitt hyllningstal och panikar lite över hur jag ska hinna med allt till på måndag och tisdag. Eftersom jag har en dömning imorgon i Dalhem kommer jag inte hinna något alls då.


"Det är millimetrar… men det är en klar offside" (Glenn Hysén)

Har fått ordning på de mesta av mina kläder igårkväll innan jag gick och la mig, jag trampar alltså inte på dem längre. Nu ska jag bara ta tag i resten av småtjafset som jag inte vet var det kommit ifrån. Senare ska jag skära ihop alla grönsaker inför kvällen och vid strax innan halv två blir jag hämtad för att bege mig ut till Levide och gå på linjen i Herr fyran.


P18 Cup för tre somrar sen.

On the frontpage

Nu har väl hälften av Gotlands befolkning läst om vad Agnes och jag gjorde igår, men för er som inte har Ga kan jag säga att vi hade lite loppis på GAs loppmarknad. Vi satt i solen och njöt och blev av med lite grejer i utbyte mot pengar. Vi planerade idag att göra en egen i sommar.

Janne på Swegro ringde strax efter sju på mobilen, svarade och blev ombedd att komma och jobba. Eftersom jag inte hade något planerat åkte jag in för att tjäna lite pengar, alltså inte bara spilla bort dagen. Fast jag unnade mig en klänning och lite annat smått och gott efter jobbet.


utekväll med dans är lika med skoskav, men jag är inte den som gnäller

Hade det mycket trevligt igår, med dans, prat och skoskav såklart. Förutom att skoskav inte var så trevligt, men det tillhör en utekväll på något vis. Hittade också tvåhundra spänn på golvet, vilket faktiskt behövdes. Men en lyckad kväll iallafall!

The way I see it, if you want the rainbow, you gotta put up with the rain


Sävefest utbytt till Munken

Blir ingen sävefest för min del ikväll, istället blir det Munken tillsamman med Agneshjärtat. Säkert roligare, men även billigare, kan behövas i denna månad då jag behövt låna pengar av mig själv. (Jag tillåter mig helt enkelt inte som student att spendera 3000-4000 månaden, därav det där med låna av mig själv) Ligger iallafall 200 back den här månaden.

Men nu ska jag fortsätta fixa mig, jag är taggad!


This is my life

Det blir ingen tjejdomarträff på onsdag, synd. Men mer förberedelse för mig inför the sävefest antar jag.. Jag börjar faktiskt bara bli mer och mer taggad, inför sävefest? När hände det senast liksom?





Tillbaka till ekonomiboken, sätter jag det här provet har jag typ säkrat mina betyg, wonderful!

.

Varför är inte livet så lätt? Se till exempel One Tree Hill, där finns en massa problem, men ändå verkar allt så lätt.
Varför kommer inte drömprinsen och säger att imorgon ska vi strosa på Malagas stränder?

myskväll

Ikväll blir det lite mys med Agnes, Simon och Jonathan. Ska bli trevligt!

sick

Stannade hemma från skolan, är helt skakig i kroppen och har en djävulsk huvudvärk.


gammal och sliten

Min kropp är helt slut, börjar faktiskt känna mig ganska gammal.. Känns som jag legat i hög feber i en vecka, så sliten. Men ingen feber här, fast funderar ändå på att stanna hemma imorgon, jag gör mer nytta hemma.

Företagardagen idag var grymt inspirerande, särskilt Paolo Roberto. Jag tror minsann jag ska be någon om ett lån, (pappa?) och köpa mig en lägenhet.

a broke month

Ska alldeles strax laga mat och sedan träffa Li vid Kränku då vi ska till nyans på provtagning till att bli klippta och få håret färgade. Skulle inte sitta helt fel i denna panka månad jag befinner mig i.

försök att läsa mellan raderna

Försöker plugga mattenationella, och hur går det? Inte så bra, jag har bakat mina chokladbollar som jag skulle äta samtidigt, men som vanligt är man inte sugen på det när man bakat färdigt. Nu tänkte jag bara glo framför tvn och datorn resten av kvällen och låta provet gå som det gör imorgon.

hon kan när hon vill

Jag var sjukt duktig ikväll, sprang 5-6 km!

fel sida

Vaknade verkligen på helt fel sida imorse och det har hållet igenom sig i stort hela dagen. Fast när vi fick våfflor och ballerinakex vid Rädda Barnen blev jag lite gladare, och piggare! Sedan spelade vi lite barnalfapet och använde den makalösa massagestolen. Ibland kan det vara värt att åka dit, för endast 12 minuter i den stolen, man blir så lugn och harmonisk.


människan är inte född till trygghet

Precis hemkommen från Madame Herr Donner. Otroligt givande och intressant, trots att jag var den enda gymnasieeleven där. Jag kunde kanske inte bidra med så mycket tips själv, men jag kunde lyssna på alla andras intressanta idéer och tips. De som hade chansen att gå och inte tog den missade verkligen något!

Nu dags för psykologi, förhoppningsvis sista innan jag slutför det för gott!


"Didn't you see the market? Jävla domarjävel." (Anders Järryd)

Jag har sån enorm huvudvärk, kan väl bero på den oroliga nattsömnen jag hade. Drömde nämligen mardrömmar angående fotbollsdömning. Det var iallafall så att jag gick på linjen, sedan visade jag ut en spelare. Då blev åskådarna oroliga och började komma närmre och närmre planen. Jag bad dom att sätta sig på läktaren, men då ställde dom sig i en ring runt mig och skrattade. Då bad jag dom avlägsna sig, och då sprang dom in på planen och störde spelet. Sedan tyckte alla, även dom andra två domarna att hur matchen slutade var mitt fel. Alla skrattade åt mig..

Sen har vi ju den jäkla psykologin, den funkar inte att skriva det med mina egna ord för jag är sämst på att ta ut det viktigaste.

ett stycke mänskoliv på ett halvt ark papper

Kom på det roligaste Operation Dagsverket på länge, jag dömmer min systers fotbollsmatch. Sagt och gjort, det blev gjort ikväll så imorgon är jag helt ledig utan att behöva tänka på det.

Suttit med psykologin ett tag, det är rätt intressant, men det är vad det kommer mynna ut i som jag inte gillar. Ett långt, varmt, svettigt och stressigt prov med Dag. Tillbaka till böckerna, nästa? Kognitiv terapi.


"alla män är potentiella våldtäktsmän" (citat: Maria-Pia Boëthius)

Ett litet utdrag (inledningen) från mitt argumenterande idag angående våldtäkt:

"Alla män är potentiella våldtäktsmän."

Detta uttryckte feministen Maria-Pia Boëthius, som levde på 70-talet. Det är det påstående som gör män mest rasande av allt. Det framställs som om det är kvinnor som grupp som format detta uttryck, men det är den allmänna moralen som skapat det. När en kvinna utsatts för våldtäkt och människor runtomkring henne säger att hon får skylla sig själv, för att hon hoppade in i bilen med den okända mannen, eller att hon gick ute själv på natten eller hade för kort kjol eller för djupt urringad tröja, då påstår vi att alla män är potentiella våldtäktsmän. Det syns inte på mannens yttre att han är en våldtäktsman. Den som påstår att kvinnan får skylla sig själv är den som påstår att alla män är potentiella våldtäktsmän.


el beso del final

Jag sitter på terassen med dator och musik och tycker att livet är helt underbart just nu!

Köpstoppet varade inte alls länge

Mitt köpstopp varade inte länge alls. Var på stan med Agnes, vi åt gratisglass, såg modevisningen och försökte hitta skor till hennes student och bal. Självklart hittade jag ett par skor också, men ibland får man ju unna sig skor och dom kostade bara 200 kronor.

Ikväll ska jag bara sitta framför datorn och tv:n, äta lite glass och banan kanske.

RSS 2.0