Öppna pastelería?!

Vann precis över Luis i schack! (Nej, jag tycker inte man ska "låtsas" förlora för att de är barn). Annars kan dagen beskrivas med trötthet. Trodde den försvann under jag var i Madrid, att jag saknade allt småtjattrande med vänner som jag fick göra där. Men icke, när jag tog bussen hem vid halv 12. Känner jag hur jag inte kan hålla ögonen öppna, musklerna i käken förlorar kraft och så plötsligt kommer jag till medvetande när mitt huvud faller snabbt bakåt och slår i nackkudden på bussen. Inte första gången jag somnat på bussen, och då menar jag inte nattbussen, där håller jag mig oftast vaken. Har till och med hört om hur folk ba: "kolla, hon sover, haha!"

Och ja, alla chokladmuffinsen är uppätna. Familjen gav till och med som förslag att jag skulle öppna en pastelería (konditori typ). Jag skulle tjäna stora pengar här i Spanien, lovar er! Mina chokladmuffins och chokladbollar skulle vara storsäljare! Kanske skulle göra det om dagarna, tål att tänkas på..

Förresten drömde jag inatt att någon duschade min dator och allt jag hade på den försvann, behöver jag säga att jag hade panik när jag vaknade?

Es como cine!

Har bakat muffins idag, den yngsta pojken hjälpte till, den andra hade läxor att göra. När jag ställer in första plåten i ugnen sätter de sig ner framför ugnen, säger: es como cine! (det är som bio) och stirrar hur muffinsen jäser. Muffinsen var uppskattade av hela familjen, själva har jag heller aldrig ätit godare. Måste vara min chokladmuffinsabstinens.

Var hos doktorn imorse. Har en förkylning/influensa sa hon, att den skulle gå över efter några dagar. Men fick paracetamol och hostmedicin. Gick direkt och hämtade ut medicinen, när jag ska betala säger hon: 1,90 euro. Och jag frågar: como? Kunde inte förstå att två mediciner kunde kosta under 20 kronor. Börjar gilla det spanska sjukvårdssystemet!

Marabou in white

Har fått höra att Marabou har tagit fram en vit choklad. Någon borde definitivt skicka ett exemplar (eller flera?) av den..

.

Helt galen helg. Sov till sex på kvällen i lördags. Picnic med aupairtjejerna igår, något som verkligen behövdes!

Beröm

Fick beröm igår tror jag av Amaya och Luis. Vi pratade i bilen in på jobbet och dom sa att jag lyckats bra med att pojkarna numera borstar tänderna utan ett ord på morgonen, varje dag. Något de aldrig gjort förut utan att det varit ett jäkla liv. Sen sa Amaya att hon tycker att hon märker att äldsta sonen har avancerat i sin engelska.

Idag kom lillkillen fram till mig och frågade om jag tyckte att han pratade mer engelska. Snart så börjar han också snacka ska ni se!

Pappersarbete är inte Spaniens grej

Är arg och ledsen på Spaniens pappers-/byråkrati. Var hos sjukhuset förra veckan, kunde inte få en tid till doktorn då utan blev inskriven och fick en tid till idag. Idag när jag var där hade det blivit krångel med mina papper. Den 28 oktober ska de göra en analys på mitt blod. Mer än två jävla veckor?!

Noche localoca

Utgång fredag och lördag. Jag är i Spanien. Då är det okej. Trots min trötthet. Dock känns det alltid bättre dagen efter, som att jag blir så utmattad att när jag sedan vaknar så är skillnaden från utmattad till tröttheten jag känner så stor att jag känner mig nästan pigg.

Fredagen var toppen. Vi var på den nationella marknaden, dock inte som i Sverige när det gäller marknad utan fest i princip. Sedan begav vi oss till en gaybar, och bytte sedan till en annan senare. Gaybarer är så mycket bättre än vanliga barer!

Lördagen hängde vi på en bar och gick vidare till en nattklubb, Buda.


Noche localoca

Utgång fredag och lördag. Jag är i Spanien. Då är det okej. Trots min trötthet. Dock känns det alltid bättre dagen efter, som att jag blir så utmattad att när jag sedan vaknar så är skillnaden från utmattad till tröttheten jag känner så stor att jag känner mig nästan pigg.

Fredagen var toppen. Vi var på den nationella marknaden, dock inte som i Sverige när det gäller marknad utan fest i princip. Sedan begav vi oss till en gaybar, och bytte sedan till en annan senare. Gaybarer är så mycket bättre än vanliga barer!

Lördagen hängde vi på en bar och gick vidare till en nattklubb, Buda.


Siempre estoy muy cansada

Tog energi till mig idag efter att i princip ha sovit sittandes efter spanskakursen att gå till doktorn för att se om det är något fel med blodet, att det är därför jag är så trött. Dock fick jag ingen tid förrän på onsdag. Men jag har ju väntat i mer än en månad, då kan jag vänta några dagar till. Tror jag överlever tröttheten här i Spanien tack vare att allt är så jäkla sött. På gott och ont såklart. Sockerkickarna gör att jag inte somnar ståendes iallafall.

Har förresten hittat en ny last. En turronchoklad, tres chocolates. Vit choklad, mörk choklad och mjölkchoklad i en och samma. MUMS!

Mi querido!

Har haft otroligt underbara dagar med Markus. Det känns tomt att sova ensam och konstigt att inte sova på en luftmadrass med hans armar omkring mig. Gick inte riktigt att hålla tillbaka tårarna när han åkte. Det blir nog Sverige under jul och nyår trots allt. Så jag får träffa honom igen. Och familjen och vännerna såklart. Han glömde iallafall sitt gråa linne här, så har jag iallafall något som luktar som honom när saknaden är så stor som den är nu..

RSS 2.0