Mår sjukt illa.

Mitt huvud gör ont och jag mår illa, vad fan är det för fel på mig? Äter bara det jag känner för, och när jag väl känner för att äta mår jag illa när jag äter.

Borde skriva spanska uppsats, har skrivit någon rad. Men måste sova, mår så sjukt dåligt.

Bakisdag.

Hur kommer det sig att jag har en tendens att vilja städa när klockan blir efter tio? Det är ju då jag ska sova. Hann iallfall med att städa halva rummet, nu är det bara skrivbordet och lite leggings som ska plockas ihop. Får väl bli imorgonkväll efter jag varit på möte med RBUF.

Idag har varit en riktigt bakisdag, har bara legat i sängen och tyckt synd om mig själv. Simon ringde och jag följde med honom och såg fotboll i Västerhejde. Slog även en pling till Olearys, han ville gärna att jag kom och lämnade CV och så kunde vi slå oss ner och prata. Tror jag går dit imorgon om jag får CV:t klart ikväll i någorlunda tid.

I don't wanna miss a babe.

Middag hos Erica igår, roligt och otroligt gott! Därifrån kommer även rubriken, Katta råkade sjunga I don't wanna miss a babe istället för I don't wanna miss a thing. Senare drog vi vidare, testade hamnplan (strikt 21, hp5 in my ass), shotta på Olearys (kanske fixade praktik/jobb där, haha), testade munken (strikt 20, fuckt it), vi gick till surfers (fick inte köpa i baren, 20-årsgräns, dock söt bartender som glatt förklarade för mg varför det var så), sen Lillebror på en shot och tillsist Olearys igen. Kunde vi varit på fler ställen eller?

Nu ska jag äta frulle!

Jag får liksom ingen ordning.

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv.
Det kan va så förfärligt, det kan va så bra.


Helt otroligt hur en människas låtar kan fastna så. Lars Winnerbäck!

Tidiga fredagar.

Skönt att sluta tidigt på fredagar. Ändå hinner jag med att ha tre lektioner. Efter lektionen skyndade Annie, Kikki, Molly och jag iväg till stan med bilen, present till Erica var det som skulle inhandlas.

Igår kläckte jag och mina föräldrar en jättebra affärsidé. Jag tror på den här idén och att den kan gå hur långt som helst! Det enda är att det isåfall ska ske ett samarbete med kommunen. Vi ringde den ansvarige för att få boka ett möte, men han hade semester tills på måndag så vi skulle återkomma då.

Och yes, jag ska få läsa Spanska steg 5 och Finansiering och kalkylering parallellt med varandra, alltså halvt läsa på distans och halvt vara på lektionerna.

Svart/röd.

Hemma nu. Har haft lock för högerörat hela dagen till och från, nästan samtidigt som man kan höra sina hjärtslag, så mycket till och från har jag lock för örat. Jätteirriterande!

Sitter inne på Nelly.com och kollar idag igen, hittade en svart/röd klänning i min smak. Ska nog klicka hem något, fick ju faktiskt grymt bra lön!

Och folk säger att jag inte är spontan?

Jag sökte precis ett jobb, barasådär.

Fraktfritt augusti månad.

Har betat av spanska, svenska och naturkunskapsläxorna. Återstår gör de mattetal jag inte hann räkna på lektionen. Jag gillar att jag iallafall tar tag i det nu, ska verkligen försöka att göra allt direkt så det inte hänger över mig hela tiden.

Nelly.com har fraktfritt hela augustimånad, tror jag tänker passa på och använda mitt presentkort jag fått där. Hittade ett par snygga höstskor.

Snabba Cash.

Sitter i skolan. Vi har precis haft styrelsemöte och städat lite i elevrådsrummet. Känns skönt att börja med allt, men jag känner pressen. Ligger redan efter i matten, och vi har haft en lektion. Men tänker inte hamna efter, tänkte räkna det ikväll. Sen tänkte jag städa, jag som tyckte jag gjorde det nyss. Men jag har en tendens att stöka till det fortare än det går att städa det.

Jag fick inte hoppa in i idrottledargymnasiet, that sucks!

Nu ska jag iallafall läsa Snabba Cash här i elevrådssoffan, känns faktiskt otroligt lugnt att bara sitta här. Det är så tyst!

En helt otroligt resa.

Lottning på Rädda Barnen klockan fyra om vem som skulle få åka till Polen, tillslut var vi endast fyra som skulle lotta om dom tre platserna som fanns. Gissa vem som inte blev dragen först? - Jo, jag! Men alla heder och ära åt Roda. Hon lämnade sin plats till mig för att det är troligtvis enda chansen för mig (skjut mig om jag inte åkt från ön nästa höst) och hon visste att jag verkligen ville det här. Helt otroligt gjort av denna människa!

Så den 22 oktober kommer jag med andra få göra en helt otrolig resa och jag är otroligt tacksam! Ska bli riktigt spännande.


3+1-dag resulterade i mjöl och läsk.

Kort dag i skolan, 3+1-dag. Vår var väl inte så välorganiserat som vi trodde tidigare, men helt okej ändå. Nu tänker jag hoppa in i duschen för att tvätta bort all läsk och mjöl som jag fått hällt över mig. Sen tänker jag faktiskt sätta mig ner med en bok, blir nog Snabba Cash.

De som inte tycker att de har tid att motionera, blir förr eller senare tvungna att se till att de har tid med att vara sjuka.

Det gör ont i mitt högeröga, tyck synd om mig..

Ser fridrott i soffan och har duntäcket med mig. Ostbågar och läsk är den näring jag endast får i mig. Några tjejer sprang precis, final. Vet inte hur långt. Men hon som gick i mål blir troligtvis diskad för att ha knuffat sig fram och orsakat så en annan tjej föll under loppet. Tänk vad hemskt, du springer först in i mål ovetandes om att du orsakat att någon ramlat. Jag menar, sport är ju seriösa grejer!

Om dina svårigheter kan övervinnas, varför bekymra dig? Om de inte övervinns, varför bekymra dig?

Sömn på soffan blandat med lite fridrott och G's to Gents. Räknade även ihop hur mycket jag fick ihop av loppisen igår, 401 kronor blev det.

Såg en sjuk dokumentär på datorn förut, om de kristna i USA. Och enligt min mening hur små barn blir hjärntvättade in till den kristna tron. Religion ska vara något frivilligt!

Illamående bytts ut till ögoninflammation.

Jag känner mig fortfarande krasslig, mestadelen av illamående har försvunnit. Men jag vågar inte äta vad som helst, och jag vill inte ha någon frukost (smörgås, uh!). Ringde precis ledaren för Fårösund, där jag skulle dömt. Det kommer helt enkelt inte att gå. Jag har ju inte fått i mig någon riktigt näring på typ två dagar. Tror jag fått ögoninflammation också, kan det bli bättre?

Välkommen till en sjuk värld!

Har vridit och vänt på mig hela natten, ett tag låg jag till och med på badrumsgolvet och sov för att jag var så varm och mådde så illa. Ändå mådde jag lite bättre imorse och tänkte att resten skulle ge med sig under dagen på GA-loppisen. Men icke, vid ett-tiden var jag tvungen att åka hem så pappa fick ta över. Sen dess har jag sovit, nu har jag lyckats få i mig några skivor skalat äpple och nästan ett helt glas apelsinjuice, med sugrör funkar det. Jag hoppas verkligen jag känner mig bättre imorgon!

Undkommit ett migränanfall.

Har sovit sen typ klockan fem, helt däckad. Tror jag var påväg att få ett migränanfall, tror jag undkom det. Dock mår jag grymt illa, men hoppas just att det stannar vid illamående.

Blev en eftermiddag med Annie och Li, vi tog en tripp förbi kupan, fikade på Rosas och letade kollegieblock och något som kan ersätta en dagbok fram till den första januari.

Huh, jag mår sjukt illa!


Jag slutar iallafall 12.10 på fredagar.

Glömt om att berätta om första dagen, har faktiskt känts som en ganska omtumlande dag. Skolan helt okej, förutom att schemat var sämst! Jag lider med alla andra i min klass som går åtta-halv fyra varje dag, jag slutar iallafall 12.10 på fredagar. Och om mitt lilla möte, det gick jättebra! Fast det ligger inte i hennes makt hur det ska bli, nästa vecka får jag besked hur det än blir. Hoppas, hoppas, hoppas!


Crash.

Matilde krockat med moppen, fast det är inga allvarliga skador på henne och hennes kompis!

Back to school.

Första skoldagen, känns kanske lite bättre. Men tror det beror på att jag fått sova ut. Klockan elva ska jag iallafall på ett litet meeting, hoppas det går vägen!

Idiot Gotlandskommun, barnvänlig ö: in my ass!

Jag måste spy galla över jävla Gotlandskommun. Hur fan ska jag få skolan att gå ihop i år? Säg inte att jag får prioritera, jag får hålla på med vad jag vill. Jag går fan och säger att jag spyr av att åka buss, problem solved!

Städa och skura.

Är så trött att jag kollar i kors. Helt seriöst borde de som har städning som sitt arbete typ ha den högsta lönen, sjukt ansträngande för kroppen. (Vi tre sommararbetare fick städa och skura kyldiskarna på Maxi, och det fortsätter imorgon och på onsdag). Nu ska jag sova, tänkte somna till en film.

Alla ska med!

Så typiskt, gick och la mig igår och hade bestämt vad jag skulle laga för mat idag, makaroner, creme fraiche och bacon. Självklart har vi ingen creme fraiche hemma, så det får bli stekt potatis, tsatsiki och bacon.

Ikväll blir det utgång, alla ska med! Det måste firas att sommaren 2009 har varit så sjukt bra!

Du kan inte göra en lag om flygsäkerhet utan experters hjälp bara för att du sitter i riksdagen.

Läste ut min bok som jag började på i början av sommaren, Porr, horor och feminister. Den rekommenderas, men är inte så lättläst. Men jag har verkligen fått mig en tankeställare angående prostitution, jag tänkte att det bara fanns negativa saker med det och att ingen vill hålla på med det frivilligt. Men boken förklarar att klart det finns dom som vill det, och att sexköpslagen försvårar deras arbete, helt enkelt gör det olagligt.

Porr, horor och feminister.

Yeah, fick en dömning imorgon. Så nu dansar alla soldansen så att det inte regnar imorgon i Bro på eftermiddagen. På kvällen blir det först middag, sen utgång!

Agnes var här en stund idag, vi åt, sen såg vi på TV (Tyra Banks show, Top Model och project Runway). Vilka slappisar vi är, men det är faktiskt lov.

Nu tänkte jag slå mig ner i soffan och försöka läsa ut min bok, måste iallafall kunna säga till Tryggve att jag läst en bok under en hel sommar när jag kommer tillbaka till skolbänken. Så nu blir det dags för Porr, horor och feminister.

Time for food.

Jag diggar mig själv just nu. Har precis gått en 45 minuters lång promenad, gjorde det igår också. Heja Ninnie! Nu blir det dags att laga mat, har inte fått i mig något annat idag än cashewnötter.

Han kommer med dobbarna först, med dobbarna först.

Hemse vann med 2-1 över AIK, men båda lagen kämpade på bra. Dom som verkade kunna mest var dom som satt på läktaren brevid mig, fast egentligen kunde dom inte så mycket. Det var lite underhållande att lyssna på när den ena skriker att personen som har bollen ska göra inlägg samtidigt när den andra skriker att han ska gå själv.

Ice cream.

Har lite feber upptäckte jag nu, det förklarar iallafall huvudvärken. Så funderar på om jag ska unna mig lite glass..


What the fuck?!

Det är tjugo grader i skuggan enligt termometern, och jag fryser?! Shit, jag är nog sjukare än vad jag tror vad jag är. Huvudvärk och magont har jag också, föutom förkylningen och hostan. Vilket elände jag lever i. Men jag städade iallafall igår, hela huset är rent och snyggt. Hela golvet går att se i mitt rum!!

Nej, nu dusch, får se om jag känner mig bättre. Annars ser jag en till film och sen tänkte jag nog kolla lite fotboll ikväll.


Jag överraskar mig själv ibland.

Jag har gjort något som jag inte trodde jag skulle göra inom de närmsta fyra åren. Har precis skickat in en ansökan om att få comviq kompis student, abbonemang alltså. Trodde inte det skulle ske förren jag hade fast arbete med fast månadslön, men oj så fel man kan ha.

Ikväll blir det picnic med Agnes och Li!

You gotta risk it to get the biscuit.

Nu har jag äntligen fått färg igen. Tänkte såhär igår när vi skulle åka till Fårö: jag ligger efter med solningen, jag tar inte på mig något solskydd. Och ajabaja på mig, jag blev röd. Fast idag har det mesta ändrats till en brun nyans.

Today var Agnes och jag på statistuttagning. Vi fick båda två spela teater, jag sög. Vi skulle låtsas att vi kom ut från affären och att hunden var borta. Det slutade med att jag började garva.

Sen hämtade jag Li, vi handlade mat och åkte till Snäck. Vi låg tills vi gav upp för vinden och tog en sväng införbi Intersport.

Även solen har sina fläckar.

Shit vilken förkylning alltså, en sån där rackare man brukar få på vinterns kallaste dagar. Men inte ska det stoppa min sommarledighet. Blev ledig från ett domaruppdrag vilket innebär straaaaaaaanden (för andra gången i sommar), och vi drar till Fårö med familjen. By the way, gick på linjen i div 2 damer, tyckte att jag skötte mig okej, några invändningar mot det? Och yeah, jag brände mig i ansiktet de få timmar jag var ute idag. Hej blekfis som blivit röd!


Förkylning på sommaren, hur går det till?

Okej, har nog inte åkt på något direkt allvarligt. En förkylning skulle jag nog tro.

Serverade vildsvin igår som sagt. Jäkligt kul när jag stöter på människor som  jag märker är från Spanien, då tvekar jag inte att charlar un poco. Idag är det dags för vildsvinservering igen. Kom gärna och hälsa på!

Ingen är så sjuk som den som är sjuk på sin lediga dag

Yey, kul att jag håller på att bli sjuk. Hela halsen känns svullen och torr, ont att svälja gör det också!

Men jag ska ändå servera vildsvin idag, jag får sätta på mig en extra tröja bara.


RSS 2.0