Om du längtar hem någon dag

Sitter på ett hotell i Krakow. Idag har vi varit i de judiska kvarteren, gamla stan och gått igenom ghettot som bildades under andra världskriget.

Dags för sömn inför resan

Nu har jag packat färdigt. Slutade på 14,7 kg, får ta med mig 15 kg. Kommer ju lätt att ha över 15 kg på hemvägen, får väl hoppas på att ett par jeans eller nåt går sönder.

Vi ses på onsdag!

Packelipack

Sitter och packar. Är sämst på att packa. Vågar knappt väga väskan, för jag kommer få ryck och skrika och behöva packa om allt. Jag är helt enkelt för trött för att packa.

Imorgon börjar iallafall denna otroligt spännande och intressanta resa. Det låter på något sätt fel, eftersom det är hemskt det som hänt. Men vi måste lära av historien och berätta vidare!

Hairy and ready to go

Nu drar jag in till stan igen efter nästan en dag hemma i Stenkumla. Nyklippt hår har jag också, och det känns underbart!

Alla som inte dansar

Sitter på Rädda Barnen för att stilla mitt internet behov. Ikväll vankas utgång! Lite trist bara att jag har shoppat upp hälften av de pengar jag tog ut igår, eftersom handelsbanken spärrat mitt visa-kort för att jag hade ett av alla de bankkontonr som hade läckt ut. Det är tydligen för att jag och Li åkte till Spanien, för det var där de hackat sig in i systemet tydligen.

Puckon

Flyttade in till stan igår, grymt mycket grejer jag har alltså.

Sitter i skolan nu på håla, skolan har ju bestämt sig för att dom tyckte jag hade för bra schema så då lägge vi in en håla och gör så hon slutar två timmar och tio minuter senare. Puckon.


Så får du mig ändå

Vad du än gör med mig nu
och vad du än försöker såga nu
så får du mig ändå
Om du trollar bort mig
långt från dig
och lurar hem mig
med dina sämsta tricks
så får du mig ändå
tro att du har tröttnat på mig
ring mig sen och ångra dig igen
så får du mig ändå
för vad du än försöker säga nu
så får du mig ändå

Vem vill ha stolthet
när man kan få den man vill ha?
Vad ska jag med värdighet
när jag kan ha det bra?
Integritet
vad har den nånsin gjort för mig?
Och tryggheten byter jag med glädje
ut mot dig

Ipod, itunes?!

Fattar fortfarande inte hur man lägger in låtar på en ipod. Jag försökte såklart igår med itunes först, men det gick inte. Så då gjorde jag så som jag gör med min mp3, och då pajjade ipoden. Nu kommer bara apples fram och sedan kommer en mapp med ett utropstecken, så står det www.apple.com/support/ipod. Har försökt gjort som det har stått, men den vill inte fungera. Den som hjälper mig fixa den och lär mig hur man lägger in låtar får den största bamsekramen någonsin!

Var på studie-och yrkesvägledarmässan idag. Pratade med massor av nior och berätta varför just Richard Steffen är så bra. Riktigt roligt faktiskt! Efteråt åkte jag till Swegro och jobbade fram tills nio ikväll. Pengar pengar pengar!

Imorgon flyttar jag in till stan, wooohoo!

Hur lägger man in låtar på en ipod?

Nk-provet gick helt okej. Glömde dock att blekjord hette blekjord och så skrev jag Kväve istället för nitratjoner på ett ställe. Två frågor som jag direkt visste att jag gjorde fel på.

Imorgon ska jag stå på studie-och yrkesvägledarmässan. Go Richard Steffen! Sen blir det potatissortering efter det till klockan nio på kvällen. Och på torsdag flyttar jag!!

Hur fan lägger man in låtar på en Ipod??

Att älska eller inte älska

Nk får gå som det går. Nu dags att ta tag i boken. Men gör jag provet snabbt imorgon hinner jag ju läsa i boken innan svenska lektionen. Jag älskar min planering för tillfället. Not.

Nk

Idiot Nk, går ju fan inte att ha all den där jävla info:n i huvudet. Kretslopp, ekosystem, näringskedjor och fotosyntes hit och dit.

Nk och mobiliseringsplaner

Dålig uppdatering. Har varit på SSU-ettan i helgen, väldigt mysigt och peppande och även informativt. Heja feminism (jämställdhet för er som tycker feminism har en negativ klang)!

Hann även med att åka ifrån båda dagarna för dömning. I lördags var det Klinte mot Garda i Klintehamn i späregn och blåst. Nu kommer förkylningen tillbaka. Sen i Västerhejde kvalet mellan P18 IK och IFK Visby.

Just nu pluggar jag Nk. Har även sänt iväg ett sms till den kille som blir hotad per sms och telefon för blåsning av mobilen av massa folk, är inte han som gjort det. Skickade iallafall om han kunde vidarebefordra dom till mig, så vi kan mobilisera oss emot honom, så polisen verkligen arbetar för det!


Ingen sömnlös natt här inte

Helt seriöst så har jag sovit sen klockan halv åtta igårkväll. Och ni som inte tror på att skolan är ett stort javla pain in the ass, varför skulle jag då däcka halv åtta på kvällen och inte vakna förrens vid kvart över sex? Någorlunda utvilad känner jag mig iallafall, efter gårdagens snurtigheter. Höll på att tappa balansen i trappan i skolan, glömde saker (närvarolistan till elevrådsmötet!!??) och glömde vad jag bestämt.

Skolan avslutades vid fyra med UF-kick off. Bjöds på cider och muffins och goddiebag. Fanns även sex lediga platser till företagardagen som dom sa var först till kvarn på. Jag och Molly gjorde upp så att hon tog mina grejer, och jag skulle sätta mig längre fram sista 10 minuterna, sen springa fram.

Nu är jag väldans hungrig då jag inte åt någon mat igårkväll, var så mätt på muffins.

RSS 2.0