Packa för livet

Hatar att packa. Suger på att packa. Dessvärre måste det göras. Vem kom på idén att man skulle ta betalt om någon hade mer än 20 kg i sin resväska? Vem? VEM?! Visst, denna gången får jag faktiskt ha med mig 23 kg, spanair in my heart. (Dock var det ett spanair plan som kraschade i Madrid 2008, men det kan ju hända alla?..)

Nej, nu ska jag packa ner datorn tror jag. Så att jag vet att den finns ute i storrummet, där just nu all packning sker.

.

Har verkligen inte varit min dag. Fast jag vet att allt blir bra tillslut. Känns bara lite vemodigt att lämna allt och alla..

.

Varför kan inte ett dygn vara 48 timmar för?

Om du aldrig provat, hur kan du då vara säker?

Sträcker upp mina händer
Tror att det här kan vara början på nått stort
Jag står precis på gränsen
Horisonten är nån annans konstruktion

Brukade hata mig själv

Måndag-fredag blev en kedja kring min fot
Men det är nånting ikväll
Som får mig att tro att vi kan gå

Genom eld

Bara för kväll
Håll den tänd
Vi kan gå i eld

Agnes och jag åkte hem till Li, Li ovetandes om att vi skulle komma. Hennes mamma var väl den som främst ordnat detta. Vi åt en mysig middag och efterrätt och pratade. Tog en promenad ner mot Stora Torget. Tillsist ett farväl av Agnes uppe vid Östercentrum. Nu börjar det kännas tungt. Fast jag vet att om vi inte skulle åka åt dessa olika håll så skulle vi inte få uppleva världen. Det är ju bara någon månad. Det finns ju flyg, datorer, telefoner.. you name it!


Min, min, miiiiiiiiiin!

Jag har hittat en perfekt lägenhet. Helt ärligt, om jag får någon som borgensman (kommer aldrig få lån utan det) och utsikterna ser ut som att räntan ligger under 6% i 3 år. Då köper jag den. Jag vill, jag vill, jag vill!





Från och med nu

Börjar nästan bli lite orolig över att familjen i spanien ska blåsa mig. Alltså, inte dyka upp på flygplatsen. Det har nu gått tre dagar sen jag mailade dom om allt var okej, inget svar hittills. Jag kommer åka ner idag, bokade idag båtbiljetten, dock en tur försent. Ville ha en tidigare, men fullbokat. Dock ringde jag personalavdelningen och bad om jag fick jobba den turen, vi får se hur det blir.

Nu ska jag ta tag i mitt rum i 40 minuter. Sen vankas dusch då vi ska ut och käka med familjen.

RSS 2.0