Jag spelar chanslös och ber dig komma hit

Vilken dag alltså! Jag och Katta var iväg i två och en halv timme och tränade. Endorfiner i massor.

Unnade mig ett bad med en bok när jag kom hem, och sen har jag resonerat fram och tillbaka om jag ska ut eller inte. Men efter att ha fått frågan när jag egentligen var hemma en hel helg utan att göra nåt, så kunde jag inte komma på en enda helg försen i mars. Så jag köpte lite godis, slog mig ner hemma och tänkte fortsätta med min bok, rätta läxförhör eller se alla avsnitt av paradie hotel (eftersom alla snackar om det).


Om du trollar bort mig långt från dig
och lurar hem mig med dina sämsta tricks
så får du mig ändå
tro att du har tröttnat på mig
ring mig sen och ångra dig igen
så får du mig ändå
- EMIL JENSEN


.

Skratta åt det, för då kanske jag kommer över det.

Årshoroskop

Stenbocken 22 /12–20/1
Under 2010 får du lön för de senaste årens möda. Förutom några veckor på våren kommer Saturnus att stanna i ditt tecken i två år, något som bara händer i cykler om 30 år. Det leder antingen till en ny karriär, kulmen på en lyckad sådan eller bägge delarna. Att du alltid har varit beredd att göra uppoffringar för att nå dina mål kommer nu väl till pass, för framgången är inte gratis. Saturnus kommer att tynga dig med ansvar, och fritid blir framöver en sällsynthet.
   Framgång är som bekant sexigt och du kommer att upplevas som hetare än någonsin. Du har ett övertag i din relation, men ni kommer båda att trivas. Allra bäst blir det i april och i juni då ni får mest tid att umgås.
   Du har mer pengar än vanligt i år och till sommaren kommer det att vara tillräckligt för att höja din levnadsstandard till en ny nivå. Plötsligt kan du unna dig sådant som du förra året tyckte var lyx. Som de flesta Stenbockar tycker du om det enkla i tillvaron, men det är skönt att kunna välja.

20

För er som inte riktigt hänger med, jag är från och med igår 20 år! Har hunnit med att vara på systemet en gång redan. Gårdagskvällen spenderades på Joda med många fina människor, och vi dansade gärnet och hade en helt awesome kväll! Jag känner mig otroligt hedrad som ärats med så många fina presenter, varenda en har varit så klockren!


.

Back to school som man säger. Känns inget vidare, skulle hellre ligga kvar i sängen. Har inte ens hunnit med hälften av alla saker jag skulle göra på lovet..

Har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Då ses vi på lördag nånstans

Nu är det bara fyra dagar kvar tills jag kan göra precis vad jag vill (okej, är fortfarande tvungen att gå i skolan, men iallafall). Jag kommer gå på systemet klockan tio på lördag, kollar dom inte legg så jäklar. Då tvingar jag dom till det!

Sitter nyduschad efter att ha jobbat ett helt dagspass, men från och med nu är det troligtvis slut på heldagar. Känns lite skönt, fast kommer märkas på mitt pengaflöde.

Time is ticking

Mobiler och utekvällar, icke bra alltså!


Men ingen ånger och att våga satsa är vad det här nya året 2010 handlar om.

2010

Jag antar att jag mår som jag förtjänar.

RSS 2.0