Los chicos

Eduardo y yo

Luis y yo



.

Oj, nu var det ett tag sen jag skrev. Tiden flyger iväg. Eller inte. Kan inte bestämma mig. Visst jag har varit här i lite mer än tre veckor, men det känns som om jag varit här längre. Just nu känns maj väldigt långt borta om man säger så. Men jag gillar att det är bra väder här, har inte tagit med mig så mycket vinterkläder så jag försöker hålla i mna fickpengar lite. Dock är det svår när man går till "Los Chinos", där finns allt och lite till för en billig peng. Saker som man inte visste att det fanns, men som är i stort behov av! Funderar på att öppna en webshop i Sverige och sälja över nätet..

Nyss lät Eduardo såhär: snnnnnnnaaaarkhhh!
Om nätterna så snarkar mannen/pojkarna i huset ikapp med varandra, högst vinner!

Imorgon har jag prov i min spanskakurs. Äntligen är den slut! Tror att det är den dyraste kurs jag någonsin kommer att betala för i hela mitt liv. Bra har den inte varit heller, det är bara läraren som pratat och vi har lyssnat, lyssnat och återigen.. lyssnat! Dock ger den mig fyra högskolepoäng jag kan tillgodoräkna mig (dock inget jag för tillfället vet att jag kommer ha användning för).

Muerto

Ödlan gick döden till mötes och begravningen blev i toaletten..

Sello y los correos

Alltså shit, det är så jäkla varmt. Har verkligen inte vant mig vid klimatet. Men tydligen ska det regna på torsdag, innebords känner jag ett litet jippie!

Nu är min röst för valet klar, ska bara köpa frimärke och lägga det på brevlådan imorgon. Sen är det upp till posten att fixa det, och då tvivlar jag på att det ska komma fram. För ni som inte vet om det så är jag i Spanien. Det går inte att ha bråttom i Spanien. Mañana mañana ni vet!


Brevröstningsmaterialet har kommit!!

Yes, jag hinner troligtvis rösta. Ska slänga iväg brevet idag, sen så är det 4 arbetsdagar sen måste det finnas tillhanda i Sverige! Det borde väl gå?

Bör jag vara..?

Bör jag vara orolig över att jag tappar hår? Jag menar inte som en normalmänniska, utan mycket?

Ingen bra dag

Jag saknar att ha mina nära och kära här. Att kunna prata om saker man inte kan prata med människor man precis lärt känna. Hela mig gör ont och jag vill helst dra täcket över huvudet.

Första utekvällen

Träffade en massa tyskar igårkväll, vi gick från bar till bar och åt tapas och drack, sedan vidare till en nattklubb för att dansa. Taxi till busstationen och där tog en toppenkväll en helvändning! Busstationen var stängd, var tvungen att fråga runt var jag skulle gå, ingen visste riktigt. Var iakttagen av ett gäng. Följde efter mig, försökte få kontakt med mig. Visste inte riktigt var jag skulle ta vägen och började få panik. Hamnade vid ett rödlyse och då frågar killen bredvid om han vet att dom kollat på mig ett bra tag. Jag bryter ihop och säger att jag är skiträdd för dom och att jag inte hittar nattbussen. Jag har tur, han ska med samma buss som jag och följer med mig och dom låter mig vara. Men vet inte om jag vågar åka nattbussen igen, gänget har tydligen busstationen som "sitt" område. Kanske får bli taxi hädanefter..

liksom

Jag skrev nyss liksom med ett x (alltså lixom), huh, ryser av bara tanken på det. Ogillar starkt smsförkortningar. Det funkar vid ont om plats eller om man har bråttom att skriva osv, tex, isf. Men sen är det stopp. Jag skäms.

Jag ska skydda Dig med kroppen min

Och som jag önskar att Du var här nu.
Jag vill bara höra dina hjärtslag.




Snacka med tre tjejer från japan idag, yeah, astufft ju!

Me encanta la siesta

Lyckades såklart ta en lite för omogen persika, bara att äta på, innehåller kanske fler vitaminer än en vanlig? Hade hand om barnen på morgonen idag. Gick och spelade tennis och sen lite fotboll, härliga blåmärken jag kommer få på benen efter alla bollar jag skyddade. Uttnyttjade siestan mer än väl och åkte in till centrum med Luis vid fem. Gick till universitetet och skulle se vilken grupp jag hamnat i, mediante eller superior. Men tji fick jag. De hade inte förnyat lapparna, och kursen började idag?! Det här är en del av grejen att jag inte litar på spanjorer..

Åkte in delvis för det, att köpa anteckningsblock och choklad. Det första fick jag inget besked på, då kändes det onödigt att köpa anteckningsblock i den djungeln, har ett jag provisoriskt kan använda, men desto mer choklad blev det!

Och jag skippade det vita brödet till cena, poäng till mig!

Måndag-fredag blev en kedja kring min fot

Borde kanske skriva vad som hänt nu det senaste.

Tog farväl av markus och familjen i söndags, och gud vad tufft det blev. Var inte alls beredd på att alla känslorna skulle komma då, var mer beredd på att känslorna skulle komma när jag kommit till Sevilla. Jag landade iallafall tryggt i både Barcelona och Sevilla i måndags, lite svårigheter med att hitta familjen, men med ett telefonsamtal så var det löst.

Nu har jag gjort mig lite hemmastadd och barnen börjar tycka om mig (tror jag). Här i Spanien så heter jag inte Ninnie, utan Ninie eller Nine. De har otroliga svårigheter med att uttala mitt namn, men det gör mig absolut inget! Den äldsta pojken, Luis, sa till och med till sin mamma: Nine es como nueve en inglés (Och för icke spansktalande: Nine det är som nio på engelska).

Allt har iallafall gått bra hittills. I fredags fick jag till och med lära känna utbrotten som den yngsta kan ha, Eduardo. Oj oj oj, varje dag ska han göra en engelskaläxa som han skjutit upp hela sommaren, så han måste göra två sidor varje dag. En halv sida gjorde han, sedan var det gråt och skrik i en och en halv timme. Jag fick sluta för dagen. Efter en kvart kommer han upp med engelskaboken och säger: Nine, puedes corregir? (Nine, kan du rätta?).

Imorgon börjar en spanskakurs på universitetet, jag har anmält mig. Sjuhelvetes dyr kurs säger jag bara, 3 veckor, två timmar dagen, för nästan 3000 kr. Det är bra timlön det! Men jag hoppas på att kunna lära känna lite folk där. Dock kan jag inte gå imorgon, tar hand om los niños då. Men på tisdag är jag laddad till tusen för att vara social!

Plaza españa

RSS 2.0