och kom ihåg, du är drottning av La Rosa Negra

- Jag vill inte att du ska ge upp dina drömmar för mig.
- Men jag har nya drömmar nu.


Så vackert, så vackert.

våfflor för hela slanten

Har precis ätit våfflor och tonfiskmacka efter tre tuffa timmar på jobbet. By the way har jag fått löneförhöjning sedan den 1 april. Så nu tjänar jag nästan (fattas några ören) 115 kr timmen, rätt schysst!


porque me sé, me espera algo mejor

Gud vad jag saknar spanskan! Det funkar liksom inte på lektionen, då känner jag hur man blir bedömd för varje litet fel man gör, som när säger tiempo, när man egentligen ska säga hora, när man ska säga tid. Om någon har någon bra spansk musik kan ni gärna delge mig den, för jag lyssnar sönder mina spanska discolåtar jag har.


så var helgen över

Begav mig in till stan till 11 då vi RBUFare skulle lyssna på Jenny Neldemo om volontärarbete. Riktigt intressant och definitivt värt att funderas över. Sedan beställde och hämtade vi indiskt och satt ute i det vackra vädret. Vid två åkte vi ner till kongresshallen och lyssnade på när det var paneldebatt angående nerdragningarna i barnomsorgen, men det saknades tid för att får fram alla bra förslag.

Tillsist hann jag faktiskt med ett friskis-pass.

musikal

Precis hemkommen från sävemusikalen (fast den kanske inte kallas så längre?) Curtains som jag sett med Li. Alla var superduktiga, och det var jättemånga man kände till som  var med. Extra cred till Jakob!

Imorgon blir det iväg till kupan för lite "föreläsningsdag" med RBUF.


korvchorre

Nyss hemkommen från en trevlig middag med Kerstin och RBUF gänget. Vi gick till Creperiet, och jag ska erkänna att jag alltid varit skeptisk till crepes sedan vi lagade det på hemkunskapen i nian. Men det var otroligt gott, beställde in en Madame som innehöll skagenröra, lax, rödlök, cremefraiche och små fiskägg.

Innan hade vi lyssnat på Kerstin när hon pratade om asyl och komma till ett annat land, och olika fall.



Igår var det treafest, och jag hade så grymt kul!

Våren är den härliga tid då vi alla skyndar ut i det fria för att äntligen kunna inandas friska avgaser

Tog 10an hem och gick, helt underbart väder! Så jag gick där och njöt, tog upp min mp4 och satte på Måns låtar Cara Mia och Hope and Glory, och Linda Bengtzing, Jag ljuger så bra. Helt fantastiskt hur härlig promenad det var! Hittade några tussilago också som jag såklart plockade.

Jag överlever utan dig!

Jag har iallafall bestämt mig för att ta bättre hand om mig själv, jag ska idag försöka att verkligen städa undan allt i rummet, sedan blir det dömning. Jag avanmälde mig till RBUFs årsmöte i Linköping för att jag helt enkelt inte kommer att orka,

Ibland är det svårt att vara stark!


Att leva är verkligen att uppleva

Nu är vi hemma från Fuerteventura, eller vi kom igår egentligen, men då vad jag så trött att jag mestadels sov. Jag längtar redan tillbaka så grymt mycket, och nu har jag bestämt mig, i minst 4 år efter studenten ska jag befinna mig runtom på jorden, förutom i Sverige och träffa en massor olika människor och lära mig många nya språk. Så det så!







.

Mañana nos vamos al sol, Fuerteventura.

Att leva är att uppleva

Vet ni vad jag och Li gör om fem dagar?

Jo, vi tar flyget till Fuerteventura, fräschar till oss snabbt på hotellet, sen går vi ut. Hon och jag.
Känn er avundsjuka (det skulle jag varit).


RSS 2.0