Sobre España

Fick en kommentar på bloggen som jag tänkte svara på så gott jag kan. Angående hur man ser på barn i Spanien. Jag anser såhär. Det finns dom som skaffar barn för att de känner att de kan älska någon och uppfostra till världen, sen finns det dom som skaffar barn bara för att man ska det. Gärna flera stycken. Sen kan dom ju ändå beställa en aupair från Tyskland som får sköta dem och hushållet. Nej, det finns bra föräldrar och mindre bra föräldrar. Föräldrarna i min familj är bra föräldrar, trots att de jobbar mycket så är de alltid med barnen på helgerna och vi äter alltid lunch tillsammans hela familjen.

Och angående barnagan. Detta var jag tvungen att kolla upp då jag bara antagit att det är förbjudet. Det är förbjudet sedan 20 december 2007. Dock så finns det en generell acceptans i allmänheten om det. Då jag sett föräldrar slå till sitt barn (öppen hand såklart, som lagen sa tidigare innan 2007 var det att man fick ge en tillrättavisning sålänge det inte gav märken) en eller två gånger. Så förbjudet, men "traditionen" finns kvar hos vissa.

Tyck till!
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Vinnaren från dagens blogg finns uppe! Kika in om det var du som vann ;) Annars får du gärna vara med och tävla igen i den nya tävlingen Länk finns här under:*

http://vadfanskajagheta.se/2010/november/sondag-dagens-blogg-3.html#comment

2010-11-28 @ 08:18:15
URL: http://vadfanskajagheta.se

Tyck till!:

Namn:
Glöm mig inte?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0