årskrönika (eller nu vad man kallar det)

Här kommer min utvärdering av året 2008 (bättre sent än aldrig)
Året skålades in med Jennie förra året, Agnes och jag tappade bort varandra bara minuterna innan tolvslaget. Jag var hemma från Spanien för att träffa alla. Den 6 Januari tog jag flyget till Arlanda, storgråtandes vad jag kommer ihåg, men jag kommer också ihåg att jag ville återvända, för inte tänkte jag ge upp.

Den 7 Januari var jag åter i Spanien för att gå i skolan, tiden där gick väl relativt snabbt, inte så snabbt som man skulle kunna tro. Det var skola, fester, Italien, Portugal och en massa annat. Jag återvände till det underbara Sverige (som jag faktiskt trivs bäst i) den 25 Juni.

Jag kommer så väl ihåg när jag kom till Visby flygplats och träffade först farmor, och när jag skulle svara på allas frågor började jag meningarna på spanska, det satt liksom fortfarande kvar. Vi åkte hem och åt kakor och tårta som jag längtat efter, eftersom man inte riktigt åt såna kakor som vi har i Sverige i Spanien.

De första två veckorna jag var hemma försökte jag mest fatta att jag verkligen kunde greppa telefonen och höra av mig till olika betydelsefulla människor i mitt liv. Vissa blev överraskade att jag hörde av mig, men för mig var det som att tiden jag var i Spanien så "pausades" mitt liv på Gotland, men så var det självklart inte för alla andra.

Sommaren gick med massor jobb, lite strand, någon kväll på krogen och kära återseenden. Jag hittade faktiskt en pojke för ett tag där också. Skolan började, och jag stod darrandes och nervös i skolan och höll på och dö av nervositet. Det var trots allt bara en person jag kände till i klassen jag skulle gå i. Men det gick bra, och snart hade jag funnit min plats i allt.

Hösten gick fort om jag tänker tillbaka, med en massa plugg och jobb i bakgrunden, och ibland kanske lite för lite tid för mina vänner, vilket jag ångrar. Sedan kom december med julens alla förberedelser, ett förhållande som tog slut och en massa fest.

Året avslutades på ett mycket trevligt vis, middag med Jennie, Agnes och Fanny. Detta år hittade jag och Agnes varandra på tolvslaget.


Tiden i Spanien gav mig mycket tid till att tänka, på livet och mina värderingar. Jag har fått en enorm insikt på mig själv och jag har blivit säkrare i mig själv. Jag är inte lika blyg, för vad gör det om man gör bort sig lite då och då egentligen?
2008 var ett lärorikt år minst sagt!

Tyck till!
Postat av: agnes

ja, detta året hittade vi varann. det är nog bara ett bevis för att 2009 blir ett ännu bättre år. :)

2009-01-03 @ 01:37:48
URL: http://aggelitos.blogg.se/
Postat av: Clara

det är coolt att du stod ut ett år i Spanien. jag är avundsjuk.

2009-01-07 @ 18:24:13

Tyck till!:

Namn:
Glöm mig inte?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0