pasala por la izquierda

Ibland orkar jag inte med en del spanjorer, dom bara tar och tar min energi. Usch, jag skall inte umgås med såna, jag blir bara mer gnällig än vad jag är. Nej, nu ska jag skärpa mig.


Nu tänkte jag berätta om den fullspäckade gårdagen. Vid halv åtta gick jag upp för att duscha och göra mig iordning, vid tio över nio stod jag där proceionen skulle börja, men kameran i ena handen såklart. Vid kvart i tolv var det slut, och jag begav mig tillbaka till hemmet för att ladda upp korten från min kamera och fixa mig iordning det sista inför festen. Tio i ett stod jag vid mötesplatsen där vi skulle mötas för att sedan gå och käka, punktlighet är inte spanjorernas starka sidor, och vid kvart i två var alla samlade. Alla pubar var fulla, så vi gick till kineserna och åt och drack callimocho (rött vin och cola). Därefter tog vi en liten sväng för att sedan ankomma till festen. Det blev dans, drinkar och slagsmål (dock inte jag, eller nån i mitt sällskap eller nån jag kände), och sen begav vi oss till discoteket (vid åtta-tiden). Det var som att komma till en säve-fest, fast jag kände ingen. Men det gjorde inget, för alla var glada, dansade och pratade med alla. Vid tio fick vi skjuts av en kompis av en kompis, och såg sedan procesionen. Vid två var den slut, och jag begav mig hem för att ta en powernap på 20 minuter, sätta på mig varmare kläder, bättre skor och äta något. Kvart över tre var jag åter ute på gatan för att se ännu en procesion, som är den vackraste jag sett av alla. Vid halv sex låg jag i min säng, med irriterande ögon av alla rökiga människor, och somnade. Kvart över två vaknade jag pigg och det var dags för mat.


Annars idag har jag bara gått till Lidl och köpt lite choklad-påskägg och annat godis. Trots allt är det ju faktiskt påsk också och inte bara Semana Santa.


Tyck till!

Tyck till!:

Namn:
Glöm mig inte?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0