dame fiesta

Ibland blir jag så jävla trött på spanjorernas mañana, mañana. I början märkte jag inte av det, delvis för att allt var nytt, och delvis för att dom/vi gjorde mer saker. Gaaash, det är bara en liten småsak, men det stör mig som in i bomben.


Sen kul att dom gör vad dom säger, imorgon är det fest vid Nagos, vilket betyder att festen börjar vid fyra på eftermiddagen, vilket betyder att jag för en gångs skull kan gå. Jag sa tidigare i veckan att vi går väl ut och käkar tillsammans innan, till svar fick jag självklart. Idag frågade jag hur det blev med det, då skulle alla äta i sina hus för att alla pengar gått åt i Italien. Hallå ungar! Om det är nån som inte har pengar är det jag, jag betalade min resa själv plus fickpengar. Jag tror inte ens hälften av spanjorerna ens hade sina fickpengar utan föräldrarna. Det är ungefär som när jag var 14. Så nu måste jag leta reda på en riktig festmänniska som jag kan gå ut och käka med (det bara är så), och hur lätt är det när alla är ute på gatan nu, eller sitter och käkar kvällsmat och jag är utan saldo på min mobil, och imorgon är en röd dag (inga affärer öppna) och har knappt några nummer på mobilen?


Nej, tacka vet jag Sverige, där människorna vet allt hur man förberedelser/förfest.


Tyck till!

Tyck till!:

Namn:
Glöm mig inte?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0