Början av berättelsen i Italien. Part one

Okej, jag kommer verkligen inte hinna med att berätta allt nu om resan. För om en halvtimme ska vi ut och se vad som händer med Semana Santa, och jag måste sminka mig och byta kläder. Men jag börjar med den första dagen:


9/3-08

Det började med uppstigning klockan 03.00, för att vid 03.30 bege sig ner mot Chimenea (en väldigt ful rondell dom har). Vid 04.00 begav sig bussen mot destination Italien. Jag sov mestadel för jag åkte såklar på en dunderförkylning innan, men efter ett tag var det inte lätt med faktiskt ganska respektlösa spanjorer (bara 3 var vakna var det okej att skrika så mycket man kunde). Lite stopp på vägen för mat och sånt. Över gränserna hade vi inga problem, allt jag hade oroat mig för innan var lureri, det var inte någon som stoppade oss, och definitivt ingen hundpatrull. Vi kom iallafall fram till hotellet, åt kvällsmat, och sedan lite snicksnack i rummen. Men jag begav mig till sängs relativt tidigt för att vakna med illröda ögon och alla undrade vad jag gjort under natten och vad jag tagit. Frukosten var inte vad jag väntat mig, jag förväntade mig riktigt hotellfrukost (trestjärnigt hotell), men det fanns macka och crossaint och sen antingen marmelad eller choklad på mackan, och sen juice, choklad eller kaffe till dricka. Inga ägg, inga bacon, ingen brieost, ingen frukt, och inte hundratusentals bröd att välja på.


Tyck till!

Tyck till!:

Namn:
Glöm mig inte?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0