Berättelsen om Italien. Part two - The end

Nu kommer det lite mer om resan:

10/3-08

Röda ögon och en frukost som jag inte förväntat mig begav vi oss sedan mot destinationen Pisa. Väl där fick vi fri tid, och tänkte att vi testar väl maten direkt. Vi hittade nåt slags snabbmatställe, fast ändå inte. Lasagne för min del, och den var grym. Men kosta som det kostar vill, alla fick vi betala 11 euro. Vi kände oss lurade. Vid 4-tiden gick vi med stora steg mot lutande tornet. Alla foton togs i alla möjliga vinklar, och jag, Estela, Raquel och två lärare gick upp i tornet. Verkligen en upplevelse. Sedan begav vi oss återigen till bussen för att åka till nästa hotell. Väl framme serverades makaroner och kött. Dom flesta spanjorer betedde sig som om dom var "fina i kanten" och vägrade äta makaronerna. Jag åt såklart med god aptit. Jag gillade stylen på hotellet, lite äldre på nåt sätt, med kristallkronor och så. Lite snack i rummet och sen begav jag mig till sängs.

11/3-08

På morgonen ännu en besvikelse till frukost (när man förväntat sig ägg, bacon, brieost, frukt och hundra brödsorter att välja på), vi fick en crossaint och ett annat bröd (som spanjorerna ratade). Sedan begav vi oss mot centrala florens. Där såg vi en kyrka, katedralen (och allt som tillhör den), besökte museum, marknaden, ja allt möjligt. Vi råkte ut för att himlen öppnade sig och släppte allt regn den bara kunde, och där stod jag i mina gröna fejk-converse som bara läckte in. På kvällen blev det kvällsmat med makaroner igen. Tillbaka till hotellet och jag slocknade nästan direkt efter vi kommit dit (jag misstänker att jag haft feber under hela resan för jag har varit helt utmattad och frusit, men ändå varit varm).

12/3-08

Uppstigning och ihoppackning av alla saker. Frukost, och sen begav vi oss iväg mot riktningen Sienna. Vi besökte katedralen, gick mellan gatorna, åt pizza för 3 euro, åkte upp i ett torn och shoppade lite. Sedan iväg till hotellet i Rom.

13/3-08

Började med att vi begav oss till en kyrka och sedan till Colliseum. Sedan en promenad bland ruinerna. Efter det fri tid och matdags. På kvällen strosade hela gruppen runt på Roms gator, sen mat i Rom, pizza denna gång.

14/3-08

Denna dag till Vaticanstaden. Vi besökte vatican-museumen och sedan ett torg, för att sedan gå upp i Cuppolan och kika i Basilican. Lite strosande på gatorna (vi gick över gränsen mellan Vativanstaden och Rom), sedan back to the hotell. Där var det kvällsmat och sedan lite födelsedagsfirande då två fyllde år samma dag. Jag och två andra tjejer tog med oss mängderna av tårtrestar (dom andra gillade inte tårtan) upp till ett hotellrumt och satt och frossade.

15/3-08

Sista dagen i Italien, och vi begav oss till sanningens mun eller nu vad det heter på svenska. Foton och sedan till centrala Rom för den sista shoppingen och mat. Sedan busstur till båten. På natten blev det music, maqarena och la bomba och vi dansade hej vilt, och jag blev överfallen av en ursnygg Italienar fast tyvärr hade han ingen respekt. Vid ett slutade musiken, och vi sa hej till John-Blund vi tre-tiden i våra härliga sovstolar.

16/3-08

Jag och Eduarda missade frukosten, och var därmed tvugna att försöka dricka kaffe, utan framgång. Vid fem-tiden gick vi av båten och det fattades bara 7 timmar med buss till Cieza. And that´s it!


För lite bilder gå in på: ninnies.bilddagboken.se


Tyck till!

Tyck till!:

Namn:
Glöm mig inte?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0