.

Usch vad jag inte gillar tisdagar, dom är till och med värre än måndagar.


Men imorgon har jag iallafall inte Communicación Audiovisual, har det inte på hela veckan, så vi är lediga. Så jag tror jag skippar första timmen imorgon (har comunicación audiovisual andra timmen) och tar lite sovmorgon och går och kollar marknaden här i staden för den har jag ännu inte hunnit sett än eftersom vi går i skolan varje onsdag och den stänger innan skolan slutar.


Tänkte börja med att berätta om vad vi gör på dom olika lektionerna, vad som är lika och olika. Idag börjar jag med Educación Fisica (Idrott):

På höstterminen gick det mest ut på att varje lektion skulle alla antingen göra armhävningar, sit-ups eller något annat. Så tog läraren tid eller räknade hur många man klarade. Nu när vi gjort klart alla dom övningarna så ska vi bara göra nåt, han säger att ingen får sitta still, men hälften av klassen sitter ändå ner hela timmen. Det är ingen organisation alls, antingen spelar man fotboll, kastar lite basket, spelar badminton (fast med typ strandräck) eller så sitter man ner och väntar/pratar ut timmen, och så är det varje idrottslektion. Men nu ska iallafall allihopa lägga upp för en gympalektion på papperet, och vill man höja sitt betyg ska man även verkställa den.

Jag kan tillägga att man sätter på sig gympakläderna på morgonen och går i dom hela dagen. Det finns ingen möjlighet till att duscha.


Tyck till!

Tyck till!:

Namn:
Glöm mig inte?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0