would you freak out if I said that I like you?

Nu har jag hållt på med min Svampbob-dräkt i cirka två timmar, det jäkla limmet torkar aldrig. Nu väntar jag på att allt ska torka, sedan ska jag ut med Nuria och köpa ansiktsfärg och brun målarfärg som dom inte hade. Just nu känner jag mig lite stressad, känns som det kommer bli "patata" av allt.


Just det, jag vågade ta mog mig igår till att prata om maximumtiderna på kvällarna. Hon sa två kunde hon sträcka sig till, jag sa att jag ville ha fyra men att jag nöjde mig med tre, och hon sa att hon kanske kunde tänka sig det. Framsteg säger Nuria.


Nu tänkte jag berätta om mina engelska-lektioner:

För det första min engelskalärare också min kontaktperson, vilket hon verkligen inte känns som, hon är djävulen i mina ögon. Engelska lektionerna är på spanska - alltid. Jag kan faktiskt medge att min engelska blivit sämre här, tv:n är dubbad och dom pratar spanska på engelska-lektionerna - fast desto bättre för min spanska. Vi går till punkt och pricka efter boken, läxor är inte så många och man har aldrig gloslistor. Man studerar grammatiken mycket noggrant och dom flesta spanska eleverna kan rabbla upp vad alla dom olika formerna av verben i framtid, presens och förflutet heter. Använda det kan dom ocksa, det dom blir underkända på är ord. När vi har haft prov ropar hon ibland upp vilket betyg man fått inför alla, och ibland ska hon skämma ut några stackare mer genom att uppge något fel dom gjort som tydligen är jättelätt att kunna. Jag har själv råkat ut för henne, jag skrev mitt första prov med blyertspenna och fick en utskällning inför klassen för här skriver man minnsan med bläckpenna (nämnde jag att hon var min kontaktperson!). Jag kan ta upp ett annat exempel som är så idiotiskt, och vad jag vet så stämmer det inte till punkt och pricka: Eduarda i min klass hade skrivit sitt förnamn, Maria Eduarda, på provet och inte efternamnet, hon fick utskällning av läraren för "Name" betyder att man ska skriva namn och efternamn, vilket jag aldrig hört att det betyder. Sen kan hon när som helst få utbrott om någon svarar fel. Därför är det oftast tyst när hon frågar något för ingen vågar svara, och då får hon utbrott för att ingen svarar henne. Sen klagar hon på uttal när hon inte själv kan uttala det rätt. Kort sagt, jag hatar min engelska-lektioner, jag tror dom klår historia-lektionerna. Det var iallafall en till berättelse om en maktgalen lärare i Spanien.


Nu ska vi kila och köpa dom sista grejerna för imorgon, har jag tid kommer jag tillbaka till datorn med kanske en till uppdatering.


Tyck till!
Postat av: Li

men usch vilken hemsk lärare hon låter som!!!!

2008-02-02 @ 18:18:47
URL: http://liberglund.blogg.se

Tyck till!:

Namn:
Glöm mig inte?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0