jag kommer allvarligt..

Nu har nästan en dag till gått och vi är en dag närmare Italien - Jag längtar som få. Även om det känns som att alla min besparingar comer försvinna, och resan bara blir dyrare var dag som går. Dessutom, on en enda idiot tar med sig alcohol, droger, you name it. Så vänds bussen vid gränsen för där kommer nämligen en hundpatrull genomsöka oss. Och inga pengar återlämnas. Jag kommer allvarligt slå ihjäl den som gör det.


Idag fick vi tillbaka våra filosofi-prov. Jag fick en trea, och min filosofi lärare säger att jag måste ligga i och plugga. Räknas det alltså inte att jag i stort sett pluggar spanska 24 timmar om dygnet? Jag borde ha beröm som lyckas skramla ihop så mycket. Dessutom fanns det dom som hade sämre.


Sen försöker jag ta tag i matten, att inte förstå matten är nåt som grämer mig. Det vill jag förstå, det sägs ju att det liksom är logiskt. Så idag på rasten hade jag lite extramatte, och då kom vi fram till att jag har det väldigt svårt eftersom jag inte vet hur man räknar ut andragradsekvationer. Så jag fick ett papper med engradsekvationer för att (kommer inte på ordet på svenska) repasar (kanske upprepa). Och imorgon blir det kanske mer en timme ensam med matteläraren för att för det första lösa mysteriet med andragradsekvationer och sen lära mig logaritm-systemet till på tisdag. Önska mig lycka till!

Ja, sen till det typ hemskaste på dagen. Jag blev tvungen att läsa högt inför klassen på historian. Kul liksom, jag som inte gillar att läsa högt på svenska fick nu göra det på spanska. Sen fanns det tydligen ett svärord med i texten och alla börja asgarva när jag läste det, fast dom skrattar mest med en, inte åt en. Men sen fick jag iallafall beröm, de sa att jag tillochmed var bättre än en annan elev som pratar spanska, men kommer från latinamerika. Men det kan väl diskuteras. Men jag måste väl erkänna att det var nyttigt, det är sånt här jag egentligen tvinga mig till att göra, kanske ska be om att få läsa en sida varje gång dom läser? Det återstår och se om jag har kraft att övervinna en av mina rädslor på spanska.


Tyck till!
Postat av: Li

va kul att åka till italien ninnie! :)

2008-02-21 @ 21:42:00
URL: http://liberglund.blogg.se
Postat av: Erik

Det blir en nervos granskontroll! Racker ju med att 1 gor bort sig, men, far man inte ha med alkohol over granserna? Svärord, uppgraderad form av svordom? ;)

2008-02-22 @ 00:45:21
Postat av: jen

JAG HADE PRECIS PROV OM ANDRAGRADER!! (imorse) men jag är nog inte till så stor nytta eftersom jag sög ganska hårt :P men iaf ^^

2008-02-22 @ 15:48:24

Tyck till!:

Namn:
Glöm mig inte?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0