every know and then I get a little bit restless

Tisdagen är nästan förbi, eller egentligen inte. Det är typ halva kvar., men äsch. Idag vaknade jag att min mobil stod på 7.48. Attans, jag hade glömt att ställa alarmet inatt (somnade i fåtöljen frams till ett, för ville verkligen se debatten). Nuria hade somnat ifrån sitt alarm. Men vi hann iallafall till bussen efter lite panikartat entra badrummet och köket för att fixa dubbelmackan.


Min lärare i lengua drog ett skämt med mig idag. Jag bad att hon skulle rätta mina uppgifter jag gjort (dom andra hade prov), och hon frågade om jag fick betalt för att be henne rätta det nu när dom hade prov. Kanske nåt att börja med? Jag måste bara säga att dom spanska eleverna är väldigt skickliga med fusklappar (eller lärarna som inte är uppmärksamma), vad jag minns höll vi inte på med fusklappar hemma.


På spanskaklassen började vi med ett nytt tempus, Condicional. Det är typ nåt man önskar man skulle göra, jag kan formerna, men fattar inte riktigt hur man formar meningar rätt. Men mina compañerosActive Estudios, hjälpte mig.

I helgen kanske jag kan bege mig till discoteket. Min kära klasskamrat erbjöd sig precis att jag fick sova i hennes hus, och hennes mamma kom och hämta oss vid discoteket. Allvarligt så kan dom inte förbjuda mig till det, då vet jag inte vad jag gör.


Snart ska jag bege mig för att lära mig göra thaishi, det ska bli skoj!


Tyck till!

Tyck till!:

Namn:
Glöm mig inte?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0