bombas

Nu ar jag har igen. Idag har inte hant sa mycket, ska ha prov i filosofi den 30 oktober, men har inte fattat nagot. Jag har inte ens fatt dom papperena som dom ovriga eleverna har, men asch, jag ar faktiskt i spanien for att forst och framst lara mig spraket, och jag har inte varit har i tva veckor ens och dom forvantar sig att man ska kunna spraket.
Men jag gor framsteg faktiskt, eller jag tycker det iallafall. Jag lyckas klamma fram ratt form av verbet da och da, forr blev det alltid i tredje person.

Maravillas (mamman) ger mig choklad, typ lyxchoklad, Bombas kallades dom. Hon kan inte ata dom for hennes glukos stiger upp till taket, Nuria gillar inte choklad, sa det blir Antonio (pappan) och jag som mumsar i oss det.
Sen maste jag sla ett till slag for maten har, for jag verkligen alskar den!


image146

Just nu haller vi pa med det har pa mattelektionerna, tydligen kallas det ekvationer. Men det ar sa att jag har lart mig att nar man haller pa med ekvationer galler regeln: - Byt sida, byt tecken. Men det funkar inte.

Dagens spanska ord att lara sig: Beca (stipendium)

Tyck till!

Tyck till!:

Namn:
Glöm mig inte?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0