SKA VI PLOCKA KÖRSBÄR I MIN TRÄDGÅRD, DU OCH JAG

Vaknade imorse av väckarklockan klockan halv sju, det är väl precis inte det jag önskar en lördagmorgon. Men upp skulle jag iallafall för jag skulle upp och städa med alla andra RBUF:are på Stora Karlsö. Pappa skjutsade mig till Agnes, där Fia och Johanna skulle hämta oss, sen hämtade vi upp Pernilla.
image41      Båten fick ta oss till Stora Karlsö och sedan en liten fika där. Sen var det bara att ta i med hårdhandskarna. Vi skulle städa vi fyren och stugorna runtomkring. Jag och Agnes var dom som fick bära in och ut saker, så jag har väl troligtvis sprungit några kilometer idag. 
      Efter att städningen var färdig fick vi se oss om på ön och sedan fick vi en "tre rätters-middag". Först sill, potatis och ägg, sen kallops, tillsist småkakor. Båten tog oss tillbaka till den något större ön efter maten.
      Nu är jag trött och tänker bara göra ingenting. Funderar på att sortera ut mina kläder typ, för Agnes gav mig tipset om att Sahara köpte in kläder för 10-20 spänn. Kanske kan tjäna någon kosing där.



snälla någon, lär mig att sy!


 


Tyck till!

Tyck till!:

Namn:
Glöm mig inte?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0